گروه بورس کالا- معاون وزیر نفت از ارسال فرمول جدید قیمت‌گذاری فروش خوراک پتروشیمی به دولت خبر داد و گفت: قیمت جدید باید منجر به افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پتروشیمی شود.

عبدالحسین بیات در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تعیین و تکلیف فرمول جدید فروش خوراک به صنایع پتروشیمی، گفت: جزئیات این فرمول جدید قیمت گذاری فروش خوراک توسط وزیر نفت بررسی و در نهایت به دولت ارسال شده است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه موضع وزارت نفت تعیین یک قیمت منطقی برای فروش خوراک به صنایع پتروشیمی است، تصریح کرد: قیمت منطقی، قیمتی خواهد بود که با توجه به شرایط هدفمندی یارانه‌ها برای واحدهای پتروشیمی شرایط تشویقی را ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه قیمت جدید فروش خوراک باید منجر به افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنایع پتروشیمی شود، اظهار داشت: با تعیین این فرمول جدید قیمت‌گذاری باید تمامی جنبه‌های تشویقی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست مجموعه وزارت نفت حفظ شرایط تشویقی همزمان با تعیین قیمت خوراک است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود به زودی وضعیت قیمت خوراک صنایع پتروشیمی در دولت تعیین تکلیف شود.

این در حالی است که در نشست هفته گذشته کارگروه ویژه نفت به ریاست معاون اول رییس‌جمهور درباره نحوه قیمت‌‌گذاری خوراک صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی تصمیم گیری نهایی شده، اما تاکنون جزئیات این قیمت‌گذاری جدید اعلام نشده

است.