مرکز خدمات فولاد ایران- حجم معاملات میلگرد در امارات تقریبا به صفر رسیده و احتمال افزایش حجم معاملات در این کشور ضعیف است؛ چرا که با نزدیک شدن به اواخر سال کارخانه ها معمولا بسیار محتاطانه وارد بازار خرید می‌شوند و حجم موجودی انبارهای خود را پایین نگاه می‌دارند. در حال حاضر میلگرد در بازار داخلی این کشور در قیمت ۶۲۶ تا ۶۵۳ دلار هر تن معامله می‌شود. احتمالا میلگرد وارداتی به دبی در ماه سپتامبر، با توجه به بالا بودن قیمت این محصول در عربستان سعودی مجددا از امارات به این کشور صادر خواهد شد. حجم صادرات میلگرد ترکیه در ماه سپتامبر به‌رغم پایین بودن تقاضا در حدود ۱۰۵ هزار تن بوده است. قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی ترکیه به امارات ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار هر تن سی اف آر و قیمت پیشنهادی بیلت ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار هر تن سی اف آر است.احتمال افزایش تقاضای میلگرد در امارات در آینده نزدیک ضعیف است و دولت این کشور به منظور کاهش فشار موجودی بالای میلگرد در بازار داخلی به صادرات میلگرد روی آورده است.

کاهش قیمت میلگرد در روسیه

کارخانه ها در روسیه قیمت میلگرد خود را در ماه سپتامبر ۳ تا ۵ درصد افزایش داده بودند؛ اما در حال حاضرقیمت این محصول در این کشور به دلیل بالا تر بودن قدرت رقابت محصولات بلاروس در مقایسه با محصولات روسی، مجددا کمی‌کاهش یافته است.

کارخانه ها در روسیه میلگرد خود را در ماه سپتامبر در قیمت ۸۲۱ دلار هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده و هزینه حمل به فروش می‌رساندند و پس از آن قیمت پیشنهادی این محصول را مجددا بالا برده و در اوایل ماه اکتبر به ۸۳۷ دلار هر تن رساندند، اما پس از آن با ورود میلگرد ارزان قیمت بلاروسی در قیمت ۸۱۴ دلار هر تن به روسیه، فروش کارخانه‌ها در روسیه کاهش یافت. افزایش صادرات میلگرد کارخانه بی‌ام‌زد بلاروس به روسیه نیز مانع از رشد قیمت میلگرد در این کشور شده است. در پی کاهش قیمت پیشنهادی میلگرد وارداتی، خریداران به خرید محصولات ارزان قیمت روی آورده‌اند. به دنبال این امر کارخانه‌ها نیز چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند.