گروه بورس کالا- ارزش مبادلات سیمان در بورس کالا از دادوستد ۴ هزار و ۷۰۰ تن محصول به ۲ میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسید. بورس کالا در رینگ محصولات صنعتی ، دیروز شاهد دادوستد ۴ هزار و ۷۰۰ تن سیمان پوزولانی به صورت فله و پاکت از سوی سیمان کردستان بود که هر تن از این محصول به صورت فله ۵۰ هزار تومان و به صورت پاکت ۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود. دادوستد و فروش همه میزان عرضه سیمانی به صورت قرارداد سلف تحویل ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری صورت گرفت.

اما روز گذشته علاوه بر مبادلات رینگ مواد صنعتی در بخش محصولات کشاورزی نیز، بورس روند مشابه، اما کم حجمی را پشت سر گذاشت. برنج وارداتی در ۴۴۷ تن به قیمت یک هزار و ۸۰۰ تومان بدون مشتری ماند. ۱۰۰ تن تفاله چغندر قند کارخانه قند اصفهان با نرخ ۲۷۰ تومان و ۱۰۰ تن شکرسفید کارخانه قند اصفهان نیز با نرخ ۸۴۵ تومان وارد بازار شد که در پایان مبادله‌ای برای آن انجام نشد.

قیمت عرضه ۱۰۰ تنی گندم خوراکی اراک هم ۳۱۶ تومان در تابلو ثبت شد که تقاضایی برای آن وجود نداشت. از ۷۰ هزار و ۲۷۶ تن جو دامی عرضه شده تضمینی سازمان تعاون روستایی نیز ، ۳ هزار و ۳۸ تن آن با نرخ ۳۲۰ تومان به صورت حضوری و ۳۹۰ تن آن به صورت مچینگ به فروش رسید. همچنین مبادله دو نوع ذرت دانه‌ای وارداتی آرژانتین در دو نوبت معاملاتی جدا ۶۶ و ۱۲۰ تن روی تابلو آمد که همه میزان عرضه به ترتیب ۳۴۸ و ۳۴۹ تومان فروخته شد. فروش همه میزان عرضه از سوی معامله گران مساله‌ای است که طی یکسال گذشته به ندرت برای این محصول اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد که افزایش حجم دادوستدها در دو سه هفته اخیر نویدی برای خریداران این کالا باشد.

انواع کنجاله نیز در شرایطی روی تابلو آمد که تنها ۲۵ تن عرضه کنجاله سویا وارداتی آرژانتین با نرخ ۵۰۵ تومان به فروش رسید.