سمینار بین‌المللی معاملات آپشن برگزار می‌شود

گروه بورس کالا - برای نخستین بار سمینار بین‌المللی معاملات آپشن توسط بورس کالای ایران و گروه آموزش و تحقیقات دتما در روز سه‌شنبه ۷ دی ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، در این سمینار بین‌المللی که با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار، کانون نهادهای سرمایه گذاری، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و صنایع نفت و نیرو برگزار می‌شود، مسعود ایلماز عضو کمیته راهبردی مجمع بورس سازمان کشورهای اسلامی و مدیر پروژه معاملات مشتقه بورس ترکیه به عنوان مدرس سخنرانی خواهد کرد.

هدف از برگزاری این سمینار، آشنایی مدیران و کارشناسان با روش انجام معاملات آپشن و بررسی تجربه کشور ترکیه در این معاملات و همچنین آمادگی بازار مالی کشور برای پیاده‌سازی معاملات آپشن در بورس است.

بر اساس این گزارش، در این سمینار بین‌المللی محورها و مباحث مربوط به معاملات آپشن از جمله چشم‌انداز جامع بازار و شرح و طبقه‌بندی قراردادهای آپشن، عوامل و بخش‌های تشکیل دهنده قیمت قرارداد آپشن، سودآوری و الگوهای قیمت‌گذاری در قراردادهای آپشن، میزان حساسیت قیمت قراردادهای آپشن، راهبردهای پایه های معامله و عملکرد سامانه‌های معاملاتی آپشن و مدیریت ریسک و پایاپای بازار آپشن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. مخاطبین و شرکت‌کنندگان در این سمینار مدیران و کارشناسان بورس‌ها، شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه می‌باشند. همچنین دانشجویان و افراد علاقه‌مند به مباحث مالی و بورس از دیگر مخاطبان این سمینار بین‌المللی به شمار می‌روند.

این سمینار به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و سیستم مترجم نیز همزمان برای شرکت‌کنندگان قابل استفاده است. همچنین در سمینار بین‌المللی آپشن به شرکت‌کنندگان حاضر دو گواهینامه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و گواهینامه گروه دتما به زبان انگلیسی اعطا می‌شود.