سنا - با ورود محصولات جدید در بورس کالا حجم مبادلات با رشد مواجه شد. رییس هیات مدیره بورس کالا گفت: حجم مبادلات بورس کالا از تمام جوانب در دو سال اخیر افزایش یافته است، به گونه‌ای که امروز مسوولان ارشد کشور حساب ویژه‌ای روی ‌این بورس باز می‌کنند.شهیدی تبار با بیان ‌اینکه کنترل نرخ محصولات فولادی و پتروشیمی‌ در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر عهده بورس کالا بود، افزود: دولت از عملکرد ‌این بورس رضایت کامل دارد.

وی اظهار کرد:‌ یکی از اتفاق‌هایی که در ابتدای سال ۸۹ در بورس کالا رخ داد که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت، صادرات گندم از طریق تالار صادراتی بورس کالا به بازارهای جهانی بود که در کمال ناباوری یک میلیون تن گندم از بورس کالا صادر شد.شهیدی تبار افزود: یکی دیگر از اتفاق‌های بزرگ بورس کالا در سال ۸۹ ورود سیمان به بورس کالا بود. سرانجام تلاش چندین ساله مدیران بورس بازار سرمایه برای ورود ‌این محصول جواب داد که با ورود نخستین محموله سیمان، سایر تولیدکنندگان ‌این محصول استراتژیک نیز به بورس آمدند.

این مقام مسوول گفت: در سال ۸۹ ویترین محصولات پتروشیمی‌ و فرآورده‌های نفتی با ورود محصولاتی همچون وکیوم باتوم و لوب کات کامل تر شد و مشکل دیرینه رینگ فولاد یعنی شمار کم عرضه‌کنندگان با ورود ۳۰ فولادساز بزرگ کشور به پایان رسید و حجم معاملات رینگ کشاورزی چندین برابر شد.