گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار داخلی پتروشیمی‌با شروع هفته جدید نزولی بود. به گفته فعالان اقتصادی، سایه رکود بر بازار داخلی همچنان سنگینی می‌کند و احتمال کاهش قیمت‌ها باز هم وجود دارد.

در این روز همچنین با شروع هفته جدید رکود در بازار پی‌وی‌سی تشدید شد. به گفته آگاهان بازار در حال حاضر موجودی کل پی‌وی‌سی در ایران مجموعا ۳۰ هزارتن است که از این میزان ۱۰ هزارتن پی وی سی موجود در بازار مربوط به مجتمع‌های پتروشیمی‌است که توسط تاجران خریداری شده، ۱۰ هزارتن پی وی سی وارداتی نیز در بازار داخلی وجود دارد، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی‌نیز در انبارهای خود ۱۰ هزارتن موجودی پی‌وی سی دارند.
این در حالی است که قیمت پی وی‌سی در بازارهای جهانی نسبت به دو ماه گذشته با کاهش 10 دلاری در منطقه خلیج‌فارس روبه‌رو شد و فعالان بازار نیز از کاهش دوباره قیمت‌ها تا پایان مه خبر می‌دهند و می‌گویند: نرخ پی وی سی در بازار داخلی بیش از حد انتظار بالا رفته است و به همین دلیل بیشتر تاجران و مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند.البته آگاهان بازار تولید در این شرایط را به صرفه نمی‌دانند و معتقدند بیشتر کارخانه‌ها در حال حاضر به واسطه تبدیل شده‌اند و تقاضای واقعی نیز با این شرایط برای مصرف و تولید کاهش یافته است.
به گفته عده‌ای از فعالان بازار، قیمت پی وی سی در بازار داخلی باید به زیر یک هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلو برسد تا بازار شروع به کار کند. این گروه به نرخ پی وی سی بندر امام اشاره می‌کنند و می‌‌گویند: معامله پی وی سی پتروشیمی‌ بندرامام در بورس کالا با نرخ یک هزار و ۳۲۰ تومان نشان می‌دهد که نرخ این کالا در بازار داخلی با رشد زیادی روبه رو شده است.
البته در حال حاضر بیشتر کارخانه‌های تولیدی در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند، آگاهان بازار این روند را تنها در بازار ایران عملی می‌دانند و معتقدند در بازار ایران با افزایش اندک قیمت‌ها در بازارهای جهانی، نرخ‌ها بیش از اندازه رشد می‌کند؛ اما با کاهش قیمت‌ها بیشتر تجار در برابر این موضوع مقاومت می‌کنند و به این ترتیب بازار دچار رکودهای ادامه‌دار می‌شود.