تازه‌ترین‌گزارش از نوسان قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی

گروه بورس فلزات- قیمت انواع محصولات فولادی از مواداولیه گرفته تا محصول نهایی در سطح بازارهای جهانی با نوسان همراه بود. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران سینا، قیمت فولاد ضدزنگ آسیایی دومیلیمتری گرید ۳۰۴ تحویل به صورت Cif از بنادر آسیایی شرقی هر تن ۱۰۰دلار کاهش یافت و با حداقل نرخ ۳هزار و ۸۰۰دلار مبادله شد.

این در حالی است که ورق گرم ضدزنگ آسیایی گرید ۳۰۴ تحویل به صورت Cif از بنادر آسیای شرقی بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات هفته ماقبل با نرخ ۳هزار و ۷۰۰دلار به فروش رسید.

محصولات صادراتی کشورهای CIS به خاور دور نیز بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات هفته ماقبل به ترتیب با نرخ بیلت ۴۹۵دلار، آرماتور ۵۳۰دلار، میلگرد تجاری ۴۷۰دلار، سیم مفتول توری ۵۷۰ دلار و اسلب با نرخ ۵۲۰دلار مورد مبادله قرار گرفت.

صفحه ضخیم صادراتی کشورهای CIS به خاور دور با ضخامت ۱۰ تا ۵۰میلیمتر بدون تغییر نسبت به هفته ماقبل با نرخ ۶۵۰دلار دادوستد شد.

کلاف گرم و سرد صادراتی کشورهای CIS به خاور دور نیز با نرخ ثابت ۵۲۵ دلار و ۵۹۰ دلار خرید و فروش شدند.

کلاف گرم فولادی ایالات متحده تحویل به‌صورت FOB نیز با ده دلار رشد طی یک هفته اخیر مواجه شد و نرخ آن به ۵۲۰ دلار در هر تن رسید.

کلاف سرد و گالوانیزه محصول ایالات متحده تحویل به‌صورت FOB نیز به ترتیب با ده و ۲۰ دلار رشد قیمت هر یک با نرخ ۶۲۰ و ۷۸۰ دلار در هر تن مبادله شدند.

شمش چدن وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت Cfr نیز با ۲۰ دلار کاهش قیمت هر تن با نرخ ۲۶۰ دلار به فروش رسید.

کلاف گرم و سرد وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت Cfr نیز که در اروپای غربی تحویل داده می‌شود هر تن با ۵ و ده یورو رشد قیمت مورد مبادله قرار گرفت.

رشد قیمت کلاف گرم و سرد وارداتی اتحادیه اروپا در حالی صورت گرفت که گالوانیزه گرم اتحادیه اروپا طی مدت ذکر شده هر تن ۲۰ دلار کاهش را تجربه کرده و با نرخ ۵۶۰ دلار مبادله شد.

محصولات داخلی اتحادیه اروپا نیز بدون تغییر قیمت نسبت مبادلات هفته ما قبل مبادله شدند آرماتور، کلاف گرم و سد و کلاف گالوانیزه گرم نیز هر تن با نرخ ۴۲۰، ۴۸۰، ۵۲۰ و ۶۰۰ یورو مورد مبادله قرار گرفت.محصولات فولادی چین نیز طی یک هفته اخیر با نوسان قیمت همراه بودند.

کلاف سرد داخلی جنوب چین با ضخامت ۵/۰ تا ۲میلی‌متری در هر تن ۸۰ یوآن رشد قیمت را تجربه کرد و با نرخ ۴هزار و ۷۸۰یوآن به فروش رسید.

آرماتور، سیم مفتول توری چینی نیز در هر تن ۴۰ و ۵۰ یوآن رشد قیمت را تجربه کردند و با نرخ سه هزار و ۸۲۰ یوآن و سه هزار و ۸۵۰یوآن مورد مبادله قرار گرفتند.

کلاف سرد و گرم چینی نیز بین ۱۰۰ تا ۱۳۰دلار افت قیمت را طی هفته منتهی به دهم شهریورماه تجربه کردند و هر یک با نرخ ۵هزار یوآن و ۴هزار و ۲۸۰ یوآن مبادله شدند.

در بین محصولات صادراتی چین تنها آرماتور و سیم مفتول توری طی مبادلات هفته اخیر از رشد ۵دلاری برخوردار شدند و با نرخ ۵۱۵ و ۵۵۰دلار در هر تن دادوستد شدند.

محصولات اتحادیه اروپا در هفته منتهی به دهم شهریورماه مطابق با یکم سپتامبر تغییر قیمتی نسبت به مبادلات هفته ماقبل نداشتند.

محصولات صادراتی آمریکای لاتین نیز تغییر قیمتی نداشت.