گروه بنگاه‌ها- معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و غیردولتی برای حضور در حوزه معدن و صنایع معدنی دعوت کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، مهدی کرباسیان در ادامه سلسله نشست‌های خود با تشکل‌های صنعتی و معدنی، در دیدار با اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با بیان این مطلب گفت: معدن و صنایع معدنی از جمله بخش‌های پرظرفیت کشور محسوب می‌شود که با حضور بیشتر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی و غیردولتی، می‌تواند تحولی اساسی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد کند. وی افزود: ایمیدرو نیز ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی را جزو راهبردهای خود در نظر گرفته و درصدد هستیم با ایجاد جذابیت و تسهیل شرایط، حضور سرمایه‌گذاران را در این حوزه پررنگ‌تر کنیم. معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به موضوع تعامل با تشکل‌ها به‌عنوان یکی از راهبردهای دیگر پیش روی این سازمان تصریح کرد: به اعتقاد ما، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌‌ها به‌عنوان مشاوران صدیق، می‌توانند ایمیدرو را برای دستیابی به اهدافش یاری رسانند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته از توان تشکل‌ها و حتی از بدنه کارشناسی دولت به خوبی استفاده نشده است، ادامه داد: ایمیدرو آماده دریافت نظرات، راهنمایی‌‌ها، مشاوره‌ها و حتی نقد تشکل‌های ذی‌ربط است و البته ممکن است در برخی موارد، سلایق و دیدگاه‌ها با هم همخوانی نداشته باشد که با مذاکره و با درنظر گرفتن سیاست‌های کلان و قانون، تفاهم و اقناع طرفین ایجاد خواهد شد.کرباسیان خاطرنشان کرد: ایمیدرو آمادگی تامین مالی پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، مراکز علمی و دانشگاهی و بخش خصوصی را که در راستای بالابردن بهره‌وری، استفاده بهینه از منابع و تکنولوژی است، دارد.

در این جلسه، رییس و اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن هم در سخنان جداگانه ای با اشاره به اهمیت و تاثیر تصمیمات ایمیدرو در چرخه تولید، فرآوری و فروش سنگ آهن، برای هر گونه همکاری و سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری سنگ آهن تولیدی اعلام آمادگی کردند.