معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ایمیدرو با تشکیل کمیته بررسی طرح‌های پژوهشی، از پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی حمایت می‌کند. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان در دیدار با اعضای هیات‌مدیره انجمن مهندسی معدن ایران گفت: ارتباط با حوزه‌های پژوهشی بین الملل و استفاده از تجارب آنها می‌تواند ضمن داشتن صرفه اقتصادی، به تسریع در اجرای طرح‌ها نیز کمک کند.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی معادن در ایران افزود: در این بخش چنانچه به حوزه پژوهش، تحقیق‌، نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین توجه نکنیم، در رقابت با دیگر کشورها عقب خواهیم ماند. کرباسیان بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز باید پیش‌قدم باشند و صنایع کشور را یاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر درآمد دانشگاه‌های جهان از طریق طرح‌هایی است که از دستگاه‌های دولتی و خصوصی کشورهایشان دریافت می‌کنند، بنابراین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران نیز باید به این سمت حرکت کنند. رییس انجمن مهندسی معدن ایران نیز در این دیدار، ایمیدرو را سازمانی پیشرو به سمت ارتباط با دانشگاه خواند و گفت: دغدغه این انجمن و ایمیدرو، توسعه دانش و کاربردی کردن آن است‌، بنابراین همکاری مشترک می‌تواند به توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کمک کند.

علی‌اصغر خدایاری خواستار امضای تفاهمنامه مشترک همکاری بین ایمیدرو و انجمن مهندسی معدن ایران در بخش تحقیقات و پژوهش شد. وجیه‌‌الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز که در این نشست حضور داشت، در سخنان کوتاهی گفت: فضای مهندسی در اجرای فعالیت‌های معدنی با توجه به گستردگی آن مورد غفلت واقع شده است و انجمن‌های علمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو نهادهایی هستند که می‌توانند به ایجاد فضای مهندسی در بخش معدن کمک کنند.