گروه بورس کالا- سحر نمایشی: روز گذشته در حالی قیمت مس در بورس کالای ایران با کاهش ۳۲۶ تومانی در هر کیلو همراه بود که کارشناسان تصور می‌کردند به دلیل ریزش ناگهانی نرخ این فلز در بورس لندن و اتفاقات به وجود آمده در مورد کاهش خرید اوراق رهنی و خزانه‌داری توسط بانک‌ مرکزی آمریکا و همچنین کاهش شدید تقاضا در بازار داخلی مس، عرضه‌های هفته جاری این فلز در بورس کالا با افت قیمت بیشتری مواجه شود. به گفته کارشناسان حوزه فلزات پایه تقاضا هم در بورس و هم در بازار غیر‌رسمی این فلز به شدت کاهش یافته و همچنان رکود در معاملات ادامه دارد و در معاملات روز گذشته بورس کالا نیز تقاضا همچنان کمتر از میزان عرضه بود. از طرفی نیز برخی کارشناسان معتقدند دلیل کمبود تقاضا طی چند روز گذشته در بازار آزاد این فلز ریزش مداوم نرخ این محصول است و تا ثبات واقعی قیمت‌ها این بی رونقی ادامه خواهد داشت.به این ترتیب روز گذشته بورس کالای ایران شاهد معامله ۷۶ هزار تن انواع کالا با ارزشی حدود ۱۸۲۰ میلیارد ریال بود که در این میان شرکت صنایع ملی مس ایران با یک هزار و ۳۸۰ تن مس مفتول در تالار محصولات صنعتی و معدنی حضور یافت. این شرکت همچنین، ۲ هزار و ۱۲۰ تن مس کاتد را در این روز عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه شده شرکت صنایع ملی مس ایران در این روز می‌توان به ۳۳ هزار تن انواع مس کم‌عیار و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. علاوه‌بر این، شرکت دنیای مس کاشان، ۳۰۰ تن مس مفتول را روی تابلوی عرضه آورد.بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت ۱۹ هزار و ۳۶۱ تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۳۲۶ تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه برای این محصول دو هزار و ۱۲۰ تن بوده در حالی که میزان تقاضا یک هزار و ۷۴۰ تن بوده است.

همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت ۱۹ هزار و ۹۹۴ تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه، افت ۳۲۶ تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند. کل عرضه برای این محصول یک هزار و ۳۸۰ تن بوده است، در حالی که تقاضاکنندگان خواستار ۸۰۰ تن از این محصول بوده‌اند.

مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه ۱۹ هزار و ۹۹۹ تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته با کاهش ۳۲۶ تومانی در هر کیلو مواجه شد. کل عرضه برای این محصول ۳۰۰ تن بود که با میزان تقاضا برابری می‌کرد.از طرفی مس در بازار آزاد نیز هم‌اکنون با قیمت ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو معامله می‌شود که نسبت به روز شنبه افت ۱۰۰ تومانی در هر کیلو داشته است.