گروه بنگاه‌ها- به تعویق افتادن عوارض صادرات سنگ‌آهن نتیجه تلاش و هماهنگی تمامی اتحادیه و انجمن‌ها و تشکل‌های معدنی است. کیوان جعفری طهرانی؛ عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن با بیان این مطلب گفت: با هماهنگی بین تمامی تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها خوشبختانه موفق شدیم با دلایل مستند، تاریخ وضع عوارض که قبلا از ابتدای فروردین ماه ۹۳ اعلام شده بود را به تعویق بیندازیم. وی با اشاره به نقش مهدی صفری، سفیر ایران در چین در راستای پیشبرد اهداف صادرات سنگ‌آهن خاطرنشان کرد: پیشنهادهای وی می‌تواند تراز صادراتی ایران به چین را افزایش دهد.

طهرانی اظهار کرد: با وجود صادرات ۲ میلیارد دلاری سنگ‌آهن به چین هنوز تراز صادرات ایران و چین به نفع چینی‌ها است و نظر وی افزایش صادرات سنگ‌آهن ایران است به شرطی که کارخانه‌های فولادسازی ما با کمبود مواد اولیه مواجه نشود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ادامه داد: امیدواریم با ادامه مذاکرات که توسط تمامی تشکل‌ها با مدیران دولتی و تشکلات فولادی ادامه می‌یابد، تا زمانی که کارخانه‌های فولادسازی با کمبود مواد اولیه مواجه نشده‌اند، عوارض صادرات سنگ‌آهن وضع نشود.