سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ۱۴ طرح بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی را سال گذشته از رکود خارج و مجددا فعال کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رئیس هیات عامل این سازمان با اعلام خبر این افزود: این طرح‌ها بخش‌های مختلف فولاد، آلومینیوم، الکترود گرافیتی، آنتیموان و نیروگاهی را شامل می‌شوند.

مهدی کرباسیان تصریح کرد: ۷ طرح استانی فولاد، سرب و روی مهدی آباد، الکترود گرافیتی اردکان، آنتیموان سفیدآب سیستان و بلوچستان، نفلین سینیت سراب، آلومینیوم جنوب در لامرد و دو نیروگاه در مناطق جنوبی کشور از جمله این طرح‌ها هستند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تعدادی از این طرح‌ها از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند اظهار کرد: پروژه روی مهدی آباد یزد با توجه به اینکه در سال‌های آتی تامین مواد اولیه صنعت سرب و روی را بر عهده خواهد داشت نقش حیاتی برای این حوزه دارد که خوشبختانه قرارداد تجهیز و ساخت کارخانه آن منعقد شده است.

به گفته وی فعال شدن قرارداد الکترود گرافیتی به سبب اینکه از فن آوری خاصی بهره می‌گیرد، جایگاه ویژه‌ای برای صنعت فولاد دارد. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی دو طرح نیروگاهی در جنوب کشور نیز که تامین برق واحد‌های صنایع معدنی را برعهده دارند چالش انرژی در آن مناطق را برطرف خواهد کرد.

کرباسیان همچنین درباره وضعیت طرح آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ ترین پروژه تولید آلومینیوم ایران اظهار کرد: پذیرش عاملیت از سوی یکی از بانک‌های داخلی یکی از دغدغه‌های این پروژه به شمار می‌آمد که این موضوع نیز در ماه‌های اخیر برطرف شد.