افزایش تولید روزانه 700 هزار بشکه نفت در میدان‌های مشترک

فارس: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در ۲۶ میدان مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل ۱۵ میدان دریایی و ۱۱ میدان خشکی حدود ۷۰۰ هزار بشکه تولید روزانه نفت خود را افزایش داده‌ایم. علی مروی اظهار کرد: ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز در تولید روزانه میادین غرب کشور افزایش یافته و هدف بعدی مصوب ما طرح نگهداشت سطح تولید است.

مروی ادامه داد: دولت با برنامه‌ریزی مجلس مصمم است که هشت پالایشگاه جدید را ایجاد کند و تا انتهای سال جاری علاوه بر این ظرفیت تولید را به بالای ۴ میلیون بشکه نفت برساند، البته هدف نهایی ما رسیدن به ظرفیت تولید ۵/۷ میلیون بشکه نفت در روز تا سال ۹۷ است. وی با یادآوری اینکه کشور هم‌اکنون از محل صدور محصولات پتروشیمی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند، بیان کرد: امیدواریم با پایان یافتن روند خام فروشی و افزایش سطح تولید و صدور محصولات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ به درآمد ۸۰ میلیارد دلار از این محل دست یابیم.

معاون اسبق وزیر نفت در پایان بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد و در همین زمینه یادآور شد: افزایش ظرفیت تولید در میادین مشترک به طور جدی باید تعقیب شود که به همین منظور در ۲۶ میدان مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل ۱۵ میدان دریایی و ۱۱ میدان خشکی حدود ۷۰۰ هزار بشکه ظرفیت تولید نفت روزانه خود را افزایش داده‌ایم.