پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): آخرین قیمت قراضه کانتینری آمریکا در تایوان بالا رفته و کره نیز اخیرا خرید‌هایی داشته است. کارخانه‌ها در شرق آسیا پس از رکود فصلی جولای و آگوست به فکر افزایش تولید ماه سپتامبر هستند از این رو تقاضای قراضه بهتر شده است. عرضه محدود قراضه آمریکا به تایوان قیمت را ۴ دلار بالا برد، قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ خلوص ۲۰-۸۰ را به ۳۵۴ دلار در هر تن سی اف آر و قراضه خرد شده را به ۳۶۵ تا ۳۶۷ دلار در هر تن سی اف آر رساند. کره جنوبی نیز اخیرا قراضه آمریکا را ۳۸۱ تا ۳۸۲ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرده است. افزایش امید به رشد قیمت فولاد در آمریکا و اروپا

در آخرین نظرسنجی استیل ایندکس از بازارهای فولاد دنیا ۳۱ درصد از آمریکایی‌های حاضر رشد قیمت فولاد در سه ماه آینده را برآورد کردند. ۴۶ درصد نیز ثبات قیمت را ممکن دیدند. بین اروپایی‌ها موافقان رشد قیمت از ۲۶ درصد به ۳۶ درصد رسید و ۵۵ درصد ثبات آن را برآورد کردند.

۳۳ درصد نیز در سطح دنیا رشد قیمت و ۵۳ درصد ثبات آن را روند رایج بازار فولاد در سه ماه آینده دیدند. همچنین در این نظرسنجی ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها رشد فروش و ۸ درصد کاهش تقاضا را ممکن دانستند. ۳۶ درصد اروپایی‌ها بهبود تقاضای فولاد و ۵۵ درصد ثبات آن را ممکن دیدند. در سطح جهان نیز در نظر‌سنجی اخیر ۴۲ درصد افزایش فروش و ۴۹ درصد ثبات آن را محتمل دانستند.