مدیرعامل بورس انرژی گفت: طبق اعلام وزارت نفت، اولین عرضه نفت خام به میزان روزانه ١٠٠ هزار بشکه به‌طور ریالی و بر مبنای نرخ ارز مبادله‌ای در بورس انرژی تا آخر مهرماه انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نفت، سیدعلی حسینی در این خصوص اظهار کرد: تمام زیرساخت‌ها برای عرضه نفت خام صادراتی در بورس انرژی آماده است و آماده همکاری با وزارت نفت هستیم. وی افزود: باتوجه به اعلام آمادگی وزارت نفت برای عرضه روزانه ١٠٠ هزار بشکه نفت خام در تالار صادراتی، ساز و کار لازم در کمترین زمان آماده شده است و به‌زودی مسوولان وزارت نفت جزئیات فروش نفت خام را اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت نفت، اولین عرضه نفت خام به میزان روزانه ١٠٠ هزار بشکه، به‌طور ریالی و بر مبنای نرخ ارز مبادله‌ای در بورس انرژی تا آخر مهرماه انجام می‌شود. وی افزود: عرضه در تالار صادراتی بورس انرژی با ریال تسویه خواهد شد و مشکلی از این بابت در بورس انرژی ایران وجود ندارد و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

حسینی درباره آخرین وضعیت انتشار سلف نفت کوره نیز گفت: آمادگی کامل در بورس انرژی ایران وجود دارد و به محض اعلام زمان از سوی وزارت نفت، این روش تامین مالی هم انجام خواهد شد.