پایگاه خبری تحلیلی فولاد(ایفنا): هفته گذشته میلادی بازارهای جهانی قراضه در رکود باقی ماندند و اغلب بازارها افت قیمت را تجربه کردند. قیمت قراضه وارداتی در ترکیه ٣ دلار در هر تن پایین آمده به ٣٤٢ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. بازار ساکت بود و معاملات ناچیزی نهایی شد. قیمت قراضه ژاپن باز هم افت داشت و در آخرین مزایده صادراتی قیمت برنده قراضه سنگین کلاس ٢ نسبت به ماه قبل تا ٣٠ دلار افت داشته و به ٢٨٣ دلار در هر تن تحویل کنار کشتی رسید. قیمت خرید قراضه در بازار داخلی نیز تا ٥ دلار افت داشته از اواخر سپتامبر تاکنون تا ١٥ دلار کاهش یافته است.

کره جنوبی قراضه سنگین کلاس ٢ ژاپن را ٢٩٩ دلار در هر تن فوب خریداری کرد که نسبت به معامله اواخر سپتامبر تا ١٥ دلار افت داشت. هفته گذشته بسیاری از خریداران کره‌ای تمایلی به معامله با ژاپن نشان ندادند. قیمت خرید قراضه در بازار داخلی کره نیز تا ١٠ دلار افت داشت.

در تایوان قراضه کانتینری آمریکا در ثبات بود و در ٣٠٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد. در تناژ پایین معاملاتی در ٢٩٥ تا ٢٩٨ دلار هر تن سی‌اف‌آر تایوان نیز نهایی شد.

قراضه سنگین کلاس یک آمریکا در کره جنوبی ٣٥٠ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود، ولی خریدارها به دنبال ٣٣٥ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بودند.

بازار میلگرد چین

قیمت میلگرد در بازار نقدی چین روزهای اخیر تا ٢ دلار در هر تن افت داشته است. پس از تعطیلات اکتبر نیز تمایل به خرید هنوز ضعیف است. آخرین قیمت در بازار نقدی پکن ٤٣٤ تا ٤٣٦دلار در هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است. هنوز چشم انداز بازار میلگرد روشن نیست چون بازار چین پس از تعطیلات اخیر چندان فعال نشده است. گرچه موجودی بازار بالا رفته، ولی رشد جزئی قیمت مواد اولیه و بازار فیوچرز میلگرد شانگهای در هفته گذشته می‌تواند کمی به بازار نقدی میلگرد چین کمک کند. از طرفی اخیرا آلودگی شدید هوا بخش اعظم شمال چین از جمله پکن و ایالت هبی را در بر گرفته است ولی بر فعالیت تریلی‌های حامل میلگرد تاثیر نداشته است.

نگاهی به آخرین وضعیت بازار بیلت دریای سیاه

آخرین قیمت بیلت صادراتی سی‌آی‌اس ٤٧٧ دلار و ٥٠سنت در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شده است. البته قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها ٤٨٠ دلار یا بالاتر است ولی خریداران به دنبال تخفیف بیشترند. حتی یک عرضه‌کننده روس در ٤٩٠دلار در هر تن فوب پیشنهاد داده ولی این قیمت در شرایط فعلی بازار خیلی بالا است.