وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نبود مواد اولیه برخی واحدهای صنعتی تولید محصولات فولادی در کشور، این موضوع را ناشی از نامنظم بودن سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه عنوان کرد و گفت: زنجیره تولید فولاد کشور بین یک سال تا ۱۸ ماه آینده کامل می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا نعمت زاده شامگاه شنبه در پایان بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی استان فارس در جمع خبرنگاران در شهرک صنعتی شیراز افزود: برخی بخش‌های زنجیره تولید فولاد با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند اما برخی بخش‌ها مواد اولیه ندارند که در ۱۸ ماه آینده این زنجیره کامل و مواد اولیه واحدها از واحد ماقبل تامین می‌شود.

گزارش «ایرنا»، در این باره حاکی است وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید خود از مجتمع در حال ساخت فولاد نی ریز با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی گفت: به دلیل محدودیت منابع عمومی، سال گذشته ۶۵ درصد این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: گشایش اعتبارات ارزی مورد نیاز این واحد صنعتی در سال ۹۳ صورت گرفت و امید است که تامین تجهیزات این مجتمع فولاد از داخل و خارج کشور انجام و راه‌اندازی آن با جدیت پیگیری شود.