مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با وجود ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش ۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی از جمله کود، با افزایش قیمت کود به دلیل تاثیر منفی آن بر میزان تولید موافق نیستیم.

علیرضا ولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش ۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی کود‌ هم گران می‌شود، گفت: کود از جمله کود اوره جزو کالاهای اساسی به شمار می‌رود و تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت آن بر عهده دولت است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در مورد تعیین قیمت کود افزود: موافق افزایش قیمت کود نیستیم، زیرا طی سال‌های (۹۰، ۹۱ و ۹۲) به علت افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت کود، مصرف آن بسیار کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بیان کرد: توان اقتصادی و نقدینگی کشاورزان بسیار کم است و با افزایش قیمت کود در سال‌های اخیر مصرف کود بسیار کاهش یافته، به‌طوری که افت شدید محصول داشته‌ایم.

ولی بیان کرد: کاهش مصرف کود منجر به کاهش تولید می‌شود، به‌طوری که کاهش مصرف در سال‌های اخیر تولید بسیاری از محصولات از جمله غلات و برنج را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه برای تامین کود در زمان تحریم مشکلات زیادی وجود داشت، گفت: تحریم‌ها باعث می‌شود کود مورد نیاز کشور را با قیمت بیشتری تهیه کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: همچنین کود مورد نیاز کشور را نمی‌توانیم از اروپا تهیه کنیم و این امر بعضا منجر به تهیه و مصرف کودهای بی‌کیفیت چینی می‌شود.ولی اظهار امیدواری کرد با برداشته شدن تحریم‌ها مشکلاتمان نیز حل شود، ضمن اینکه این امر قطعا روی کاهش قیمت تمام شده محصولات هم اثرگذار است.