شرکت‌های بزرگ معدنی در 6 ماه نخست سال 94، بیش از 5/ 12 میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند که نشان از یک درصد کاهش نسبت به سال گذشته دارد.

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن کشور شامل گل‌گهر، چادرملو، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ‌آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، 12 میلیون و 521 هزار و 628 تن کنسانتره سنگ‌آهن به تولید رساندند در شرایطی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 12 میلیون و 618 هزار و 31 تن بود و نشان می‌دهد تولید امسال با یک درصد کاهش مواجه شده است.


بررسی‌ها نشان می‌دهد معدن «چادرملو» ۴میلیون و ۷۷۲ هزار و ۹۰۷ تن تولید سنگ‌آهن داشته در حالی که سال گذشته این معدن در نیمه نخست سال، ۶میلیون و ۱۴۴ هزار و ۳۹۳ تن تولید داشته که این نشان می‌‌دهد ۲۲ درصد تولید و استخراج سنگ‌آهن در این معدن کاهش پیدا کرده است. همچنین «گل‌گهر» در همین مدت زمان ۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۲۹ میلیون تن سنگ‌آهن استخراج کرده در صورتی که سال گذشته این رقم ۴ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۸۲۶ تن بوده است و نشان از افت ۷ درصدی دارد. همچنین «سنگ‌آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۹۹۶ تن تولید داشته که نسبت به سال گذشته که تولید و استخراج دو میلیون و ۳۶۹ هزار و ۲۴۷ بوده، رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. معدن «سنگان» نیز در ۶ ماه نخست سال ۹۴، یک میلیون و ۷۳۲ هزار و ۴۵۷ تن به تولید رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۸۸۰ تن میزان تولید این معدن بوده ۴۹ درصد رشد را بیانگر است. «معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» هم در این ۶ ماه اخیر یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۳ تن سنگ‌آهن استخراج کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهد ارسال کنسانتره توسط شرکت‌های بزرگ معدنی به واحدهای فولادی به رقم ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۵۶۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۱۷۸ تن بود، ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.


همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های بزرگ معدنی شامل چادرملو، جلال‌آباد، فلات مرکزی، سنگان، میشدوان، سیرجان و گل‌گهر طی 6 ماه نخست امسال، 3 میلیون و 621 هزار و 958 تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند.