گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (سهامی عام) گفت: این شرکت از زیرمجموعه‌های صنعتی گروه کارخانه‌های صنعتی تبرک به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید صنایع غذایی و سلولزی است که 80 درصد مالکیت شرکت متعلق به تبرک است.

محسن ماهور اظهار کرد: این شرکت در سال ۷۷ تاسیس شده و با عملکردی قابل توجه در تولید صنایع غذایی (رب گوجه‌فرنگی، سس مایونز، کشک و سرکه) در حال فعالیت است. وی افزود: «غشهداب» توانسته از محل درآمدهای تولیدی خود تاکنون پنج مرحله افزایش سرمایه را عملی کند و سرمایه ثبتی خود را به رقم ۶۲۳ میلیارد ریال برساند و براساس گزارش توجیهی هیات مدیره، افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت و حفظ نقدینگی در شرایط موجود نیز به تصویب هیات مدیره رسیده است.

ماهور اظهار کرد: شرکت در زمینه تولید رب گوجه فرنگی و سس مایونز توانسته از رقبای خود در بازار پیشی بگیرد و عملکرد حائز اهمیتی را از خود نشان دهد. شرکت در سال ۹۳ سود هر سهم ۲۰۰ ریال را عملی کرد و برای سال ۹۴ مبلغ ۱۹۰ ریال سود را به ازای سهم پیش‌بینی کرده بود که طبق اطلاعات حسابرسی شده مبلغ ۱۷۵ ریال از این رقم را کنار گذاشته است و امیدواریم که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای سال مالی ۹۵ مبلغ ۲۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تحقق پیدا کند.

وی به اجازه بهره‌برداری این شرکت از برند تبرک اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی شده، بنابراین حداقل سهم شرکت شهداب از ارزش برند را می‌توان ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم محاسبه کرد. مدیرعامل غشهداب گفت: شرکت از دیدگاه فعالیت در سال‌های آتی با توجه به گسترش روابط تجاری با کشورهای آسیایی و اروپایی از جمله روسیه در حال مذاکرات جدی درخصوص صادرات انبوه به کشورهای معرفی شده است که امید است با تحقق آن به سوددهی بالاتری دست پیدا کند، همچنین از دید توسعه آتی می‌توان به فضای مناسب برای گسترش خطوط تولید سس مایونز اشاره کرد.