گروه بورس: جلسه روز شنبه شورای عالی بورس با اعلام اسامی ۴ نفر برای عضویت در شورای عالی بورس به هیـات دولت به کار خود پایان داد. بر این اساس، در جلسه این هفته شورای عالی بورس با پایان یافتن ماموریت ۱۰ ساله آقایان پورابراهیمی، مقدسی، زال‌پور و همچنین مرجان فقیه نصیری، ۴ فرد جدید برای جایگزینی به هیات دولت معرفی شدند.

آقایان رسول سعدی، قاسم محسنی، سید عباس موسویان و محمد طالبی به‌عنوان جایگزین اعضای شورا به هیأت دولت معرفی شدند که شورای عالی بورس پس از اعلام نظر هیأت دولت و اعلام رسمی اعضای جدید درخصوص هیأت مدیره سازمان بورس تصمیم‌گیری می‌کنند.

رسول سعدی، دکترای مدیریت مالی پیش از این به‌طور همزمان رئیس هیات مدیره شرکت فرابورس ایران، رئیس هیات مدیره بیمه اتکایی ایرانیان و عضو هیات مدیره پارس آریان بوده و عناوینی چون مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سبحان نیز در سابقه کاری وی به چشم می‌خورد.

سید عباس موسویان، در حوزه اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی تحصیل کرده و پیش از این ریاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت گروه مدیریت مالی دانشگاه امام صادق(ع)، عضویت شورای فقهی بانکداری اسلامی بانک مرکزی و عضویت شورای فقهی سازمان بورس را برعهده داشته است.

محمد طالبی، مدیرعامل سابق بانک کشاورزی و عضو هیات‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) است که در رشته مدیریت مالی تحصیل‌کرده و دکترای خود را از دانشگاه تهران گرفته است. وی پیش از این عضویت در هیات‌مدیره شرکت مشاوره مالی دیدگاهان جاوید، عضویت در هیات‌مدیره شرکت تولید و صادرات ریشمک، عضویت در هیات‌مدیره شرکت بیمه ملت و عضویت در هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر و عضویت در هیات‌ امنای موسسه بانکداری ایران را در پرونده کاری خود جای داده است.

قاسم محسنی نیز در سابقه کاری خود معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس را برعهده داشته و در حال حاضر عضو هیات مدیره سازمان بورس است.

علاوه بر این در جلسه روز شنبه شورای عالی بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، بعد از ارائه گزارش هیات مدیره به مجمع و گزارشی درخصوص عملکرد سازمان در بازار سرمایه، صورت‌های مالی سال گذشته سازمان بورس به تصویب رسید و گزارش حسابرس نیز خوانده شد و مورد تایید قرار گرفت. در این جلسه وزیر اقتصاد از اقدامات صورت گرفته طی سال مالی ۹۴ در سازمان بورس به خصوص در حوزه عرضه انواع صکوک از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تشکر کرده است.