رونمایی از نخستین کتاب جامع بازار سرمایه به زبان انگلیسی

گروه بورس: روز سه‌شنبه هفته گذشته در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور مسوولان سازمان بورس و دکتر علی سنگینیان، مدیرعامل تامین سرمایه امین مراسم رونمایی از اولین کتاب جامع بازار سرمایه به زبان انگلیسی برگزار شد.

کتاب حاضر نخستین ویرایش از تنها راهنمای جامع بازار سرمایه کشور به زبان انگلیسی به‌حساب می‌آید. این کتاب شامل اطلاعات مالی و تشریح اجمالی فعالیت بیش از ۳۹۰ شرکت حاضر در بازارهای بورس و فرابورس ایران است. داده‌های مالی همچون روند سودآوری، نسبت‌های بازار، میزان تحقق سود پیش‌بینی و اقلام مهم صورت‌های مالی هر‌شرکت همراه با مقایسه این ارقام با ارقام مشابه صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌کند، در قالب یک صفحه به استفاده‌کنندگان انگلیسی زبان ارائه می‌شود. این کتاب همچنین شامل فصولی جداگانه برای معرفی تمامی نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار (همچون کارگزاری‌ها، صندوق‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه و ...) و بررسی ساختار و نحوه سرمایه‌گذاری خارجی در بورس ایران می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این‌باره گفت: با انتشار کتاب جامع بازار سرمایه، خلا ناشی از عدم وجود اطلاعات شفاف بازار سرمایه به زبان انگلیسی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی مرتفع شد. انتشار کتاب جامع بازار سرمایه به زبان انگلیسی، گام بزرگی جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی که همواره به دنبال اطلاعات شفاف هستند، خواهد بود و از این‌رو باید ارائه اینگونه اطلاعات شفاف به سرمایه‌گذاران خارجی همچنان ادامه یابد. وی افزود: اطلاعات، اولین خواسته هر سرمایه‌گذار است خصوصا اگر قرار باشد در یک بازار جدید وارد شود و ما اگر بخواهیم سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان خارجی را جذب کنیم، باید این خواسته را برآورده کنیم. این کتاب محصول اخیر شرکت نوآوران امین است.