گروه بورس: طی معاملات روز گذشته در فرابورس تعداد ۱۴۹ میلیون و ۸۶۰ هزار ورقه بهادار مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن بیش از یک‌هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال بود. نماد معاملاتی پالایش نفت تهران با دادوستد نزدیک به ۱۰ میلیون سهم به ارزش ۲۴/ ۶ میلیارد ریال صدرنشین بازار سهام فرابورس بود و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد. در مجموع در بازارهای اول، دوم و پایه نیز دیروز نزدیک به ۸۰ میلیون ورقه سهام به ارزش ۲۵۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت، نماد اجاره مپنا بالاترین حجم و ارزش معاملات را شاهد بود؛ به‌طوری‌که ارزش نقل‌وانتقال این اوراق به ۲۲۶ میلیارد ریال و بیش از سایر اوراق رسید. دیروز همچنین ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت فرابورس به حدود رقم یک‌هزار و ۸۸ میلیارد ریال رسید که سهم ۷۱ درصدی از ارزش کل معاملات بازار فرابورس را به خود اختصاص ‌داد. در همین حال در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، صندوق اعتماد آفرین پارسیان در ۹۷ دفعه معاملاتی تعداد ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار ورقه بهادار را به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال معامله کرد که از سایر ETFها حجم و ارزش بیشتری داشت.

در جریان معاملات روز گذشته، نماگر فرابورس نیز در ادامه مسیر سبز روزهای اخیر خود با اهرم «مارون» رشد ۷/ ۱ واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۸۰۴ واحدی ایستاد. نماد «مارون» دیروز نزدیک به ۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس گذاشت؛ در‌حالی‌که نماد «شتران»، «هرمز» و «شاوان» تا سقف حداکثر ۶/ ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشتند.