حضور 200 شرکت داخلی و خارجی در کیش اینوکس 2016

دنیای اقتصاد: کیش اینوکس ۲۰۱۶ به‌عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای بازار پول و سرمایه ایران از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه امسال در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود. آریا حمیدیان، مدیر برگزاری نمایشگاه در این خصوص گفت: کیش اینوکس ۲۰۱۶ متشکل از ۲ رویداد نمایشگاهی و یک همایش است که طی ۴ روز در کیش برگزار می‌شود.

وی افزود: سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی، هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و همایش سرمایه‌گذاری و توسعه در ایران، کیش اینوکس ۲۰۱۶ را شکل می‌دهند که در نوع خود در کشور کم نظیر است.

مدیر‌عامل شرکت بهاران تدبیر کیش افزود: این رویداد با حمایت ارزنده شورای عالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش، به ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، سازمان میراث فرهنگی، بیمه مرکزی ایران و دیگر نهادهای اقتصادی و مالی و همچنین صدها بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود. وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری کیش اینوکس ۲۰۱۶ گفت: همه تلاش ما، شکل‌‎دهی یک کانون برای مذاکره فعالان، مدیران و دست‌اندرکاران حوزه بورس، بانک، بیمه و سرمایه‌گذاری است تا با تشریک مساعی، دستیابی به نتایج مثمر ثمر و کارگشا و نیز هم‌افزایی بین مجموعه‌ها، رونق اقتصادی بیشتری را ایجاد کرده و در روند توسعه ملی، موثرتر از گذشته باشند. حمیدیان افزود: کیش اینوکس تلاش دارد با غنای هر چه بیشتر این رویداد، در روند زمان، کیش را به داووس منطقه تبدیل کرده و راهبردهای تازه‌ای را برای جهت‌گیری اقتصاد کشور در سال‌های آتی به جامعه ارائه نماید. او در این گفت‌و‌گو با اشاره به همایشی که در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه در ایران، بیش از ۶۰ سخنران از مسوولان، کارشناسان و خبرگان حوزه بازار سرمایه کشور حضور دارند که در ۱۲ پنل تخصصی به‌طور خاص به موضوعات و مسائل کلیدی روز و مبتلا به می‌پردازند. وی ادامه داد: در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه در ایران، پنل‌هایی نظیر چشم‌انداز کلی اقتصاد ایران، بازار سرمایه، نفت و گاز، مالی و بانکداری، خصوصی‌سازی، مقررات مالی، بانکی، مکران، گردشگری، زیرساخت، صندوق‌های خطرپذیر و بیمه طراحی شده که می‌تواند مورد استفاده کارشناسان و دست اندرکاران قرار گیرد. آریا حمیدیان، همچنین حضور ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کیش اینوکس را ظرفیت فراوانی برای رایزنی و عقد قراردادهای کاری و اقتصادی دانست و گفت: هزاران مدیر، صاحب نظر، فعال اقتصادی و کارشناس در این ایام به جزیره کیش می‌آیند که این اتفاق نشانگر تخصصی شدن این رویداد است و برنامه‌دار بودن شرکت‌کنندگان را نشان می‌دهد. مدیر برگزاری رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۶، ابراز امیدواری کرد با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، رویدادی موثرتر از دوره‌های قبل برگزار شود تا به مدل مطلوب دست یابیم. مدلی که در پی آن در سال‌های آتی، قریب به اتفاق دست‌اندرکاران بازار پول و سرمایه در آن مشارکت کرده و در سطح منطقه و بین‌الملل نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به حضور رسانه‌های بین‌المللی افزود: با حضور ۶۰ خبرنگار داخلی و خارجی، کامل‌ترین پوشش رسانه‌ای را در داخل و خارج از کشور خواهیم داشت تا سیاست‌گذاران بین‌الملل هم متوجه تلاش بنگاه‌های بزرگ ایران در شرایط متفاوت پسابرجام شوند. مدیر برگزاری این رویداد، با اشاره به جایگاه ممتاز کیش در حوزه گردشگری و سیاست‌های مدیران ارشد نظام برای تبدیل شدن این جزیره به قطب بازار مالی و پولی ایران گفت: علاوه بر دستاوردهای مورد اشاره، برگزاری کیش اینوکس، گامی مهم در تحقق این سیاست ارزشمند است.