گروه بورس-همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افت حجم و ارزش معاملات نسبت به معاملات روز شنبه بود، نکته قابل توجه در رفتار این روزهای بورس، تداوم رکود فضای معاملات نسبت به ماه‌های اخیر است. در تحولات روز گذشته بورس تهران، سهامداران شاهد حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت بورس در جمع سهامداران بودند. همچنین روز یکشنبه، بازارسهام شاهد عرضه اولیه نخستین شرکت از طریق سیستم بوک‌بیلدینگ یا ثبت سفارش بود. در بازار دیروز در گروه فلزی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه امروز شرکت مس به اعتبار بین‌المللی سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ رسیده است، گفت: برای فروش سال آینده اکنون ۱۵۰ میلیون یورو پیش دریافت می‌کنیم که کار کم‌نظیری است.

به گزارش «ایسنا» احمد مرادعلیزاده اظهار کرد: به همت نیروهای مس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیرجان راه افتاده و در حال تولید است، ذوب فلش تا آخر امسال راه‌اندازی می‌شود و فاز نخست پالایشگاه خاتون‌آباد آماده شده است. مرادعلیزاده درباره صندوق بازنشستگی اظهار کرد: در هیات‌مدیره این صندوق اصلاحاتی انجام شد و نگرانی در این حوزه کم‌کم رفع می‌شود. در گروه تصفیه نفت، معاون وزیر نفت از سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها برای بهسازی ۴ پالایشگاه قدیمی خبر داد و گفت: به منظور کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه‌ها تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌های بین‌المللی به ویژه کره جنوبی و ژاپن انجام شده است.عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پالایش نفت ایران در دوران پسا‌برجام گفت: اجرای طرح‌های توسعه و بهینه‌سازی و کاهش ظرفیت تولید نفت کوره از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه و بهینه‌سازی صنعت پالایش نفت کشور به شمار می‌رود.

در گروه بانکی با نزدیک‌تر شدن زمان بازگشایی نماد بانک ملت یکی از زیرمجموعه‌های این بانک، زمان و شرایط مزایده برج ۳۵طبقه‌ای و ۶۲ هزار متری واقع در خیابان شریعتی تهران را اعلام کرد.مساحت زمین این برج ۳۵ طبقه‌ای ۴۵۵۱ مترمربع و با زیربنای کل ۶۲۰۳۵ مترمربع بوده که به مبلغ پایه ۶۱۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده است. در همین حال در آستانه بازگشایی نمادهای بانکی گفته می‌شود براساس تصمیمات جدید ذخیره بانک‌ها از محل مطالبات از دولت بازگشت شده است و بانک‌ها در حال حاضر تنها ذخایر اکچوئری و همچنین مطالبات مشکوک‌الوصول را باید اخذ کنند. در گروه هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری امید زمان و شرایط واگذاری ۵/ ۸ درصد از سهام سرمایه‌گذاری سپه را اعلام کرد.این شرکت که مالک ۷/ ۷۴درصد سهام «وسپه» است، در نظر دارد ۴۵۷ میلیون و ۴۷۰هزار سهم را به قیمت پایه هر سهم ۱۵۸۸ ریال و به‌صورت نقد در بازار اول معاملات بورس واگذار کند. این رویداد یکشنبه آینده ۲۶ دی از طریق کارگزاری بانک سپه رخ خواهد داد. در مجموع بازار دیروز بازاری کم‌جان بود که در آن ارزش معاملات(با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۳۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۹۴میلیارد تومان رسید.