گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: شرکت داده‌گستر عصر نوین با نماد «های‌وب» با عرضه ۱۰ درصدی سهام، اوایل هفته آینده به بورس تهران وارد می‌شود. سید‌ایمان میری، مدیرعامل های‌وب در جلسه معارفه این شرکت گفت: «های وب» با بهره‌‌مندی از طیف وسیعی از پروانه‌های مخابراتی، خدمات متنوع مخابراتی را ارائه می‌دهد. وی یکی از پروانه‌های مهم این شرکت را پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست و گفت: Radio Trunk،MVNO، FWA، Wholesale mobile از دیگر پروانه‌های شرکت هستند.

وی در ادامه به روند سیر تکاملی شرکت اشاره کرد و گفت: در سال ۸۲ شرکت تاسیس و موفق به کسب اخذ پروانه فعالیت (PAP) شد و ارائه سرویس دسترسی به اینترنت پرسرعت (ADSL) از سوی شرکت آغاز شد. وی افزود:در سال ۸۸ مالکیت این شرکت به بخش خصوصی واگذار و در سال ۹۱ نام تجاری «های‌وب» را در بازار مخابرات و ارتباطات کشور معرفی کرد.میری در ادامه گفت: طی دوره فعالیت جدید، این شرکت توانست به‌سرعت در بازار رقـابتی خدمات دستـرسی به دیتـا و اینترنت رشد کند، به ‌نحوی‌ که با ارائه سرویس در بیش از ۵۴۳ شهر در سال ۹۵ از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر انتخاب شد.

به گفته مدیرعامل شرکت، استراتژی «های‌وب» تلاش مستمر برای ارائه سرویس‌های جامع مخابراتی بوده است که در این راستا موفق به اخذ پروانه «رادیو ترانک» عمومی کشور در سال ۹۳ شده است. وی افزود: در ادامه این سیاست «های‌وب» در سال ۹۴ موفق به دریافت پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد. این شرکت با پشتوانه توان فنی بیش از ۸۰۰ نیروی انسانی حرفه‌ای و ۳۱ دفتر استانی در تمامی استان‌های کشور، توانست بزرگ‌‌ترین قرارداد شبکه ارتباطی کشور برای ارائه اینترنت پرسرعت به بیش از ۲۵ هزار روستا در سراسر کشور را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت ۱۰ سال به‌صورت انحصاری اخذ کند. های‌وب دارنده پروانه‌های FCP، FWA، بهره‌برداری از رادیو ترانک عمومی، موافقت اصولی MVNO و ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی در قالب یک کنسرسیوم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. ضمن اینکه‌ های‌وب تنها نماینده رسمی ودافون(Vodafone) در ایران است. ودافون یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی دنیا است که خدماتی شامل صوت، پیامک، دیتا و خدمات ارتباطی ثابت را ارائه می‌کند.