به گفته رئیس سازمان بورس، اصلاح و یکسان‌سازی اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تدوین دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات، عملیاتی کردن حساب معاملاتی کارگزاران، اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری، دستورالعمل یکسان‌سازی ثبت‌های حسابداری کارگزاران، بازنگری در آیین‌نامه انضباطی، مقررات‌زدایی و کاهش مقررات دست و پاگیر، تدوین برنامه جامع پیشگیری از تخلفات، رسیدگی به موارد مهمی همچون دامنه نوسان و حجم مبنا، تدوین دستورالعمل فروش استقراضی و تدوین دستورالعمل قراردادهای آتی و اختیار معامله روی سبد سهام از مهم‌ترین‌ اقدامات مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۹۷ به شمار می‌رود.

شاپور محمدی کارگزاران را اولین نقطه اتصال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: همکاری دو کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در کاهش توقف نمادهای معاملاتی در سال گذشته قابل توجه بود. وی افزود: سال گذشته بهره‌برداری از سامانه معاملات انجام شد، امسال نیز به لطف خدا سامانه فرابورس به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ارزش معاملات بورس کالا طی سال گذشته به ۱۱۷هزار میلیارد تومان رسید که یک رکورد تاریخی به شمار می‌رود. در عین حال در سال جاری نخستین مجمع الکترونیکی توسط شرکت سپرده‌گذاری برگزار خواهد شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص یازدهمین دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را هزینه تلقی نکنید. نمایشگاه برای کارگزاران محل بازاریابی سال‌های آتی است. مشتری‌یابی و جذب سرمایه‌گذار خارجی باید از کار‌کردهای نمایشگاه باشد.

دبیرکل کانون کارگزاران نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: کانون کارگزاران در سال گذشته اقدامات مهمی انجام داده که برخی از آنها در سال جاری به نتیجه نهایی خواهد رسید. روح‌الله میرصانعی افزود: یکی از مهم‌ترین‌ این موارد، پیگیری بحث افزایش سرمایه شرکت‌های کارگزاری است. تلاش می‌شود تا افزایش سرمایه شرکت‌های کارگزاری که از ریسک پایینی برخوردار هستند، با سختگیری کمتری دنبال شود و این عدم افزایش سرمایه منجر به لغو مجوزهای آنها نشود. وی تصریح کرد: کانون کارگزاران امروز بیش از قبل به یک تشکل خود‌انتظام نزدیک شده و سعی کرده است در این خصوص بی‌طرفی خود را حفظ کند.