در گروه دارویی دیروز معاون علمی سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص یارانه ارزی دارو گفت: دارو همچنان به‌عنوان یک کالای اساسی مورد حمایت دولت است و یارانه ارزی این کالا حذف نخواهد شد.سعید نمکی افزود: طی جلسات متعددی که با وزارت بهداشت درخصوص پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مبادله‌ای از ابتدای سال برگزار شد، سهم وزارت بهداشت بابت داروهای ساخته شده، شیر خشک، تجهیزات مصرفی، مواد اولیه دارویی و ملزومات، هشت هزار میلیارد ریال از ۳۰ هزار میلیارد ریال یارانه دولت در نظر گرفته شد.معاون علمی سازمان برنامه و بودجه افزود: با درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود ردیف مابه‌التفاوت نرخ ارز از سال ۹۲ ذیل وزارتخانه یادشده و افزایش اعتبار فوق به سرجمع این ردیف، اقدام لازم در دست اجراست.وی اضافه کرد: همچنین اعتبار این ردیف بین سازمان‌های بیمه‌‌گر پایه توزیع شده و افزایش قیمت دارو توسط بیمه تحت پوشش قرار داده می‌شود تا قیمت نهایی دارو برای مصرف‌کننده تغییر نکند و سهم فرانشیز بیمار ثابت نگه داشته شود. ضمن اینکه از ایجاد هرگونه رانت و تبعیض بین شرکت‌ها جلوگیری می‌شود.

نمکی درباره قیمت‌گذاری داروهای تولید داخل توضیح داد: در رابطه با داروهای تولید داخل، اقلام جانبی، بسته‌بندی و بقیه غیر از مواد اولیه مدتهاست که از طریق آزاد یعنی قیمت بالای ۴۵۰۰ تومان برای صنعت دارو تهیه می‌شد که اگر قرار باشد صنعت دارو آن را هم طبق مصوبه جدید با ۴۲۰۰ تومان دریافت کند، از قیمت تمام شده اقلام بسته‌بندی و مواد جانبی کاسته خواهد شد. وی همچنین افزود: برای مواد اولیه وارداتی نیز که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از قیمت تمام شده دارو را تشکیل می‌دهد، تمهیدات لازم برای پرداخت مابه التفاوت از طریق دولت به شکلی که هیچ گونه فشاری به مصرف‌کنندگان دارو وارد نشود، اندیشیده‌ شده است.

در گروه تصفیه نفت شرکت دالیم کره جنوبی، قرارداد ۲ میلیارد دلاری پالایشگاهی در ایران را فسخ کرده است. این شرکت که بنا بود در توسعه پالایشگاه اصفهان مشارکت کند، اعلام کرده است که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، نتوانسته است پروژه خود در ایران را تامین مالی کند. فسخ قرارداد دالیم، یکی از تازه‌ترین موارد خروج شرکت‌های خارجی از بازار ایران است. وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد که شرکت جنرال الکتریک هم، برنامه‌های خود برای حضور در بازار ایران را لغو کرده است.در گروه فلزی شرکت فولاد آلیاژی ایران تعدیل مثبت ۲۷ درصدی در پیش‌بینی درآمد هر سهم را اعلام کرد.

براین اساس، «فولاژ» با توجه به تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ از ۱۸۴ به ۲۳۴ ریال و تعدیل مثبت ۲۷ درصدی اعلام کرد: با افزایش درآمدهای غیرعملیاتی ناشی از سود سهام شرکت آهن غدیر ایرانیان باتوجه به تقسیم سود در مجمع این شرکت، درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری، از ۳۰ به ۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت.در گروه انفورماتیک شرکت داده‌گستر عصر نوین، گزارش عملکرد حسابرسی‌نشده سال ۹۶ را با افزایش ۱۱۳ درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل منتشر کرد.این شرکت بورسی در این دوره افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را به ثبت رساند و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم ۶ درصد رشد داشته است. «های‌وب» براساس عملکرد ۱۲ ماهه آخرین پیش‌بینی سال مالی منتهی به اسفند را ۸۶ درصد پوشش داده است.

در گروه ارتباطات شرکت مخابرات زمان برگزاری مجمع سالانه و عادی به‌طور فوق‌العاده را اعلام کرد. در این راستا، سهامداران «اخابر» ساعت ۹ و ۱۱ روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در پژوهشکده نیرو روانه این دو مجمع می‌شوند. بنابراین گزارش، شرکت توسعه اعتماد مبین ۸/ ۴۷ درصد و دولت ۷/ ۱۹ درصد سهم این شرکت که در بازار اول معاملات بورس درج شده را دارا هستند.  در گروه بانکی مدیرامور مالی بانک ملت درباره سود حاصل از تسعیر ارز در سال مالی منتهی به اسفند ۹۶ توضیحاتی داد. براین اساس، کاظم چاوشی مدیر امور مالی «وبملت» اعلام کرد: پیرو اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی درخصوص ارائه محاسبات مربوط به شناسایی مبلغ ۹/ ۴ هزار میلیارد تومان درآمد مبادلات ارزی، خالص سود(زیان) این معادلات و مبادلات در سال گذشته شامل سود(زیان) تسعیر حساب‌های ارزی بانک طی سال ۹۶ به مبلغ ۸/ ۴ هزار میلیارد تومان و سود(زیان) خرید و فروش ارزی به مبلغ ۹/ ۷۷ میلیارد تومان است.

تغییرات نرخ ارز در اواخر سال ۹۶ در بازار آزاد ارز که منجر به اعلام نرخ یکسان‌سازی نرخ ارز در ۲۰ فروردین سال ۹۷ توسط بانک مرکزی شد، تغییرات نرخ ارز قابل دسترس پس از تاریخ تراز نامه به‌عنوان رویداد تعدیلی در تهیه صورت‌های مالی دوره منتهی به اسفند ۹۶، محسوب و از این بابت مبلغ ۱/ ۱ هزار میلیارد تومان سود تسعیر(با اعمال نرخ‌های مرجع بانک مرکزی به تاریخ ۳۱ فروردین ۹۷)شناسایی شده است.دراین خصوص تمام دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی به استثنای دارایی‌هایی که احتمال مطالباتی بودن در مورد آنها متصور بوده و یا به نحوی مورد ایراد حسابرس مستقل و بانک مرکزی است، به نرخ مرجع بانک مرکزی مورد تسعیر قرار گرفته است. همچنین تسعیر حساب‌های ارزی بانک قبل از اجرای رای کمیته فنی به شرح مزبور، با نرخ‌های ارز مرجع رسمی بانک مرکزی برای تاریخ ۲۸ اسفند سال ۹۶ در دفاتر بانک صورت پذیرفته است.

در گروه سلولوزی اعلام مزایده فروش ۲۸۵۲ متر قدرالسهم شرکت کارتن ایران از زمینی در یافت آباد منجر به توقف کوتاه مدت نماد معاملاتی آن شد. براساس اعلام متراژ کل زمین ۶۳۰۰ متر است که ۳۱۶۵ متر متعلق به «چکارن» است و پس از اصلاحی ۲۸۵۲ متر قدرالسهم این شرکت بورسی خواهد بود که با توجه به قیمت تمام شده پایین به‌عنوان سود شناسایی خواهد شد.در گروه حمل‌ونقل‌ مالک بلوک مدیریتی حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس معرفی شد. براساس اعلام این شرکت توسط «شرکت تعاونی ایثارگری خدمات حمل‌ونقل‌ و گردشگری ایده آل شهرآرا» خریداری شده که از سال ۸۳ در زمینه خدمات متنوع حمل و نقل همگانی و ارائه خدمات حمل‌ونقل‌ پاراترانزیت در تهران و سایر شهرهای ایران فعال است.در گروه لاستیکی، لاستیک کرمان دیروز ۴۰۰ریال سود تقسیم کرد. در گروه معدنی نیز صبانور ۱۸۰ریال تقسیم کرد.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت)در بورس به ۱۸۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۲میلیارد‌تومان بالغ شد.