وی با تاکید بر اینکه تعداد شرکت‌های PSP در ایران چندان زیاد نیست، ادامه داد: رقابت بین این شرکت‌ها به‌شدت داغ است.  وی افزود: طبق آخرین آمار ارائه‌شده توسط شاپرک، سپ دومین شرکت PSP ایران از لحاظ تعداد تراکنش است. همچنین مطابق آمار شاپرک، سپ بیش از ۸۰۰ هزار کارت‌خوان در سراسر ایران دارد که با توجه به رشد روزافزون فرهنگ پرداخت الکترونیک، تعداد این کارت‌خوان‌ها در آینده بیشتر هم خواهد شد. حسینی‌نژاد ادامه داد: سپ از سال ۹۱ تاکنون از نظر حجم عملیاتی ۱۰ برابر بزرگ‌تر شده است. طی ۲ سال گذشته سهم بازار این شرکت بیش از ۲ برابر شده و اکنون به ۵/ ۱۷‌درصد از کل بازار رسیده است. وی گفت: «سپ» در سال ۹۶ بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تراکنش داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ این عدد به بیش از سه میلیارد و ۲۰۰میلیون تراکنش برسد.  مدیرعامل «سپ»، درباره مصوبه هیات‌وزیران مبنی بر رفع انحصار شرکت‌های PSP گفت: در بین ۱۲ شرکتPSP ایران، هیچ شرکتی به‌اندازه سپ در حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و فین‌تک‌ها تلاش نکرده است. وی تصریح کرد: ضمن استقبال از این موضوع، نه‌تنها آن را محدودیتی برای کسب‌وکار خود نمی‌دانیم بلکه اعتقاد داریم از این طریق، با اختصاصی‌سازی محصولات در بخش‌های مختلف می‌توانیم با توسعه بازار خود موجب افزایش مطلوبیت برای مشتریان شویم. نمونه‌های زیادی از همکاری سپ با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مختلف در سال‌های اخیر، این موضوع را تایید می‌کند.

حسینی‌نژاد درخصوص درآمد و سود شرکت و تغییرات مربوط به آن گفت: درآمد ما فقط منحصر به کارمزد نیست؛ اگرچه کارمزد یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی در این صنعت است. وی ادامه داد: به اعتقاد ما درآمد ناشی از کارمزد هرگز حذف نخواهد شد؛ بلکه ممکن است شکل پرداخت آن در آینده تغییر کند. کارمزد، هزینه دریافت خدمات است و همه‌جای دنیا پرداخت می‌شود. در کشور ما به دلیل جوان بودن این صنعت، بایدفرهنگ‌سازی‌هایی برای منطقی شدن نحوه دریافت کارمزد انجام شود. وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر، بانک‌ها به‌جای مشتریان خود این کارمزدها را پرداخت می‌کنند، اما به‌مرور، استفاده‌کنندگان از این خدمات هستند که باید کارمزد آن را بپردازند، افزود: ممکن است مخالفت‌هایی در ابتدا وجود داشته باشد اما مثل کارمزد کارت به کارت یا موجودی که همه آن را پذیرفته‌اند و پرداخت می‌کنند، این موضوع نیز حل خواهد شد. حسینی‌نژاد دریافت اجاره‌بهای کارت‌خوان‌ها، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و... را از دیگر منابع درآمدی سپ دانست. حسینی‌نژاد درخصوص شایعه بدهی سنگین شرکت که خریداران را نگران کرده بود، گفت: این موضوع مربوط به یک دعوی حقوقی است که در گذشته هم در امیدنامه ذکر کرده بودیم. مبلغ مطرح شده به‌عنوان خسارت و بدهی، ساخته و پرداخته ذهن خواهان پرونده است و هیچ جای دنیا بدهی یک شرکت بر اساس ادعاهای یک فرد تعیین نمی‌شود.  وی ادامه داد: این پرونده از طریق مراجع رسمی و قضایی در حال پیگیری است و نظر هیات‌ سه نفره هم دریافت شده که در آن ادعای شاکی پرونده به اثبات نرسیده است. شاکی هم درخواست تجدیدنظر داده و این حق طبیعی ایشان است که در دادگاهی که موفق نشده ادعایش را ثابت کند دوباره درخواست بررسی داشته باشد. ما تمامی مستندات و مدارک این پرونده را به مراجع قضایی، بانک مرکزی، شاپرک و نهادهای ناظر ارائه کرده‌ایم و منتظر رأی نهایی هستیم. با توجه به روندی که تاکنون طی شده و مدارک و مستندات پرونده، خطری در این زمینه سهامداران را تهدید نخواهد کرد.

حسینی‌نژاد درخصوص تغییرات احتمالی در بستر USSD در آینده نیز گفت: فناوری پرداخت با USSD را سپ در سال ۸۸ به بازار عرضه کرد. در آن زمان ما تنها دارنده این مجوز بودیم و تا سال‌ها نیز انحصار این حوزه در اختیار ما بود. از سال ۹۱ و با تغییراتی که با روی کار آمدن شاپرک رخ داد، این بستر بازیگران جدیدی را به خود دید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سپ به همراه ۲ شرکت دیگر، بیشترین سهم بازار پرداخت با موبایل را در کشور در اختیار دارد، افزود: تعداد تراکنش‌های USSD بسیار چشمگیر است اما شرکت خود را آماده تغییرات این عرصه نیز کرده ‌است. اول اینکه برخلاف بسیاری دیگر از شرکت‌ها به اصطلاح «تمام تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد موبایل قرار نداده‌ایم» و موازی با این ابزار، کارت‌خوان و اینترنت را هم توسعه داده‌ایم. به نحوی که تنها شرکت بازار هستیم که در تمامی ابزارها همواره رشد داریم و در زمره ۳ رتبه برتر هستیم.