سرنوشت بازار سهام در «اتاق فکر دنیای بورس»

یکی از مهم‌ترین تحلیل‌های روز گذشته «دنیای بورس» بررسی وضعیت آتی بورس در میزگردی با حضور دو کارشناس بازار سهام بود. در این میزگرد دلایل رونق ناگهانی بورس و همچنین مقصد این بازار پس از رکورد‌شکنی‌های اخیر به‌طور مفصل بررسی شده است. محمدرضا نوربخش، تحلیلگر بنیادی و بهزاد صمدی، تحلیلگر تکنیکی حاضر در این میزگرد از دو نگاه بنیادی و تکنیکال به پرسش‌هایی در مورد وضعیت فعلی و شرایط آتی سهام پاسخ داده‌اند.

 واکنش بازارها به تصمیم جدید ارزی

از موضوعات مورد توجه و اثر گذار دیروز بازار سهام خبر موافقت رئیس‌جمهوری با راه‌اندازی بازار دوم ارز بود. این مساله موجب تحول بازارها در ساعات آغازین معاملات شد. به این ترتیب، دلار و سکه در مسیر نزولی قرار گرفتند و بورس به مسیر صعودی خود با شتاب بیشتری ادامه داد. «دنیای بورس» در گزارشی به دلایل این نوسانات و اثر آن بر بازار سهام پرداخته است.

 رکورد جدید در حجم عرضه فولاد مبارکه

عرضه ورق گرم فولاد مبارکه مطابق پیش‌بینی «دنیای بورس» با استقبال جدی خریداران مواجه شد. این امر موجب شد تا بورس کالا برای کنترل هیجان بازار، این عرضه را به فردا موکول کند.بخش دیگری از بسته تحلیلی دوشنبه «دنیای بورس» به این موضوع اختصاص داشت.

 چرخش بیت‌کوین از مسیر نزولی

مطابق با وعده دنیای بورس در راستای رصد هر روزه ارزهای دیجیتالی، بررسی تحولات این بازار نیز از چشم تیم تحلیلی این مجموعه دور نماند. در آخرین تغییرات، این ارز توانست رشد قیمت را تجربه کند و از کف ۶ ماهه بازگردد.

 چشم‌انداز قیمت طلا درمعاملات دیروز

 روز دوشنبه نوسان شاخص دلار بسیار محدود بود و این نماگر تغییر ملموسی را تجربه نکرد. البته انتشار گزارش میزان فروش خانه‌های نوساز در آمریکا، امری که می‌تواند ارزش دلار را در برابر ارزهای مطرح جهان به ویژه ارزهای اروپایی با نوسان ملموسی مواجه کند و از این طریق بر بازار طلا تاثیر بگذارد.بررسی وضعیت تحولات بازار‌های جهانی یکی از بخش‌های مهم بسته تحلیلی هر روزه دنیای بورس است که می‌تواند مورد توجه سهامداران قرار گیرد.

 درس‌های تاریخی از جهش ارز

در بخش دیگری از بسته تحلیلی روز «دنیای بورس» به مقایسه تجربه بورس‌بازان در مواجهه با جهش‌های شدید نرخ ارز پرداخته شده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد سال 90 و 91 از منظر میزان نوسانات نرخ ارز شباهت زیادی به دوره کنونی دارد. به دلیل اهمیت مطالعه روند بازارها در تعیین سرنوشت بورس، تیم تحلیلی دنیای بورس در یک گریز تاریخی شباهت این دو دوره از تاریخ و نقش سیاست گذار را مورد بررسی قرار داده است.