در معاملات دیروز در گروه خودرویی، مهم‌ترین‌ خبر به موضوع سخنان وزیر صنعت، معدن و بازرگانی در مورد واردات خودرو باز‌می‌گشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: قطعه‌سازانی که درخواست یورو دارند راهنمایی شده‌اند تا ارز درخواستی خود را به یوان یا سایر ارزهای موجود در بانک مرکزی تغییر دهند. محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص تامین ارز قطعه‌سازان برای تهیه مواد اولیه، اظهار کرد: بخشی از تخصیص ارز مواد اولیه تولیدی تولیدکنندگان از جمله قطعه‌سازان در بانک منتظر گشایش اعتبار است، تعدادی از آنها که درخواست ارز یورو دارند با مشکل بیشتری مواجه هستند. شریعتمداری در پایان، خاطرنشان کرد: برای تخصیص سایر ارزها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و تنها در زمینه یورو مشکلاتی وجود دارد.در این گروه دیروز ایران خودرو دیزل نیز برای انتقال به بازار پایه لغو پذیرش شد.

در گروه تصفیه نفت دیروز بازگشایی نفت سپاهان به رشد ۱۰درصدی قیمت سهم منجر شد در این گروه دیروز پالایش نفت بندرعباس، ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۱۴,۳۰۵ ریال (۶ درصد بالاتر از پایه قبلی) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد،که در نهایت با توجه به فزونی تقاضا بر عرضه و شکل‌گیری رقابت، در سقف قیمت یعنی ۱۵,۷۳۵ ریال به ازای هر کیلو (۱۰درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد.همچنین پالایش نفت تهران، نیز ۱۲ هزار تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۱۳,۶۲۴ ریال(۶ درصد بالاتر از پایه قبلی) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد،که در نهایت با توجه به فزونی تقاضا بر عرضه و شکل‌گیری رقابت، این محصول در سقف قیمت یعنی ۱۴,۹۸۶ ریال به ازای هر کیلو (۱۰درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله‌ شد.

در گروه بانکی، بانک خاورمیانه اعلام کرد: با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۰ آبان سال گذشته مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۸هزارریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته برای بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات، هیات‌مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات اقدام کند.

در گروه انفورماتیک داده پردازی ایران از انعقاد قراردادی جدید با بانک ملی برای فروش تجهیزات خبر داد؛ براساس اعلام فروش تجهیزات رده بزرگ به مبلغ ۴۹۳ میلیارد ریال که ۲۵ درصد پیش دریافت، ۵۵ درصد پس از تحویل تجهیزات، ۲۰درصد پس از نصب و راه‌اندازی کامل همچنین توضیح داده است با توجه به اینکه بخشی از درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات سال ۱۳۹۷ در زمان پیش‌بینی فاقد قرارداد قطعی بوده است بنابراین این قرارداد تاثیری بر پیش‌بینی سود هر سهم اعلام شده قبلی برای سال ۱۳۹۷ نخواهد داشت.

در گروه شرکت‌های واسطه گری مالی پارس توسعه اعلام کرد که ساختمانی را به فروش رسانده است.پیرو توضیحات ارائه شده در گزارش تفسیری مدیریت پیوست عملکرد میان دوره‌ای ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد سال جاری مبلغ ۱۹۷ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال مربوط به سود حاصله از سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و از طریق فروش یک دستگاه ساختمان در تهران است.

 در گروه ساختمانی نیز توسعه و عمران فارس تعدیل منفی ۱۸‌درصدی سود پیش‌بینی شده نسبت به گزارش قبلی مربوط به دوره منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ را اعلام کرد. براساس این گزارش سود شرکت از مبلغ ۵۰۰ ریال به ۴۱۰ ریال برای هرسهم کاهش یافته است. این کاهش ناشی از عدم فروش مورد نظر از واحدهای تجاری پروژه‌های نیکان و دلگشا است. به دلیل عدم محقق نشدن در عملکرد ۹ ماهه واقعی پیش‌بینی می‌شود، سود هر سهم از ۵۰۰ ریال به ۴۱۰ ریال در پایان سال مالی مذکور کاهش یابد.

در گروه شیمیایی، بلوک دوده صنعتی مجددا آگهی شده است. شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از شرکت کربن‌ایران و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت شیمیایی قصد دارد ۶۵ درصد از سهام شرکت دوده صنعتی پارس را به‌صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط (۳۰درصد نقد و مابقی اقساط طبق شرایط اعلامی) به قیمت ۱۱ هزار و ۱۵۷ ریال را در تاریخ ۱۷ مرداد واگذار کند. به دنبال انتشار این اطلاعیه نماد دوده صنعتی متوقف شد.دیروز نماد معاملاتی سایپا آذین با معامله بیش از ۷۴ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و نماد تازه وارد پتروشیمی پارس با داد و ستد ۳/ ۴۸ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۷۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۸۰میلیارد تومان بالغ شد.