در بازار اول و دوم دیروز، نزدیک به ۶۳۸ میلیون سهم به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. از منظر حجم معاملات انجام شده، سهامی ذوب‌آهن اصفهان با معامله بیش از ۴۰۰ میلیون سهمی عنوان اول جدول نمادها با بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. پس از آن پتروشیمی غدیر و فولاد هرمزگان جنوب با اختلاف اندکی از یک‌دیگر، دوم و سوم شدند. در صدر جدول نمادها با بیشترین ارزش داد‌وستد، سهامی ذوب آهن اصفهان با معاملات ۷۰ میلیارد تومانی قرار داشت. پالایش نفت لاوان و پس از آن فولاد هرمزگان جنوب نیز در این رتبه‌بندی دوم و سوم شدند. بیش از ۵۶ درصد ارزش دیروز بازار اول و دوم به معاملات این سه نماد اختصاص داشت. عنوان نمادهای پربیننده دیروز، به سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی غدیر و تولید و صادرات ریشمک تعلق گرفت. در جدول نمادها با بیشترین تاثیر پتروشیمی مارون با تاثیر ۵/ ۴ واحدی قرار داشت. در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه مانع از رشد بیشتر نماگر این بازار شد.

افت بیش از ۴ درصدی قیمت این نماد، نزدیک به ۹ میلیون از اوراق را در صف فروش به انتظار گذاشت. عنوان نماد با طولانی‌ترین صف فروش سهام نیز به هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه اختصاص پیدا کرد. ارزش صف فروش «میدکو» در پایان معاملات دیروز بیش از ۲۳ میلیارد تومان بود.از منظر مالکیت سهام بازار اول و دوم روز گذشته، سهامداران حقیقی سهامی ذوب‌آهن اصفهان را در اولویت خریدهای خود قرار دادند. ترجیح دوم و سوم این گروه از سهامداران، فولاد هرمزگان جنوب و نفت ایرانول بود. در مقابل بیشترین توجه سهامداران حقوقی به پالایش نفت شیراز معطوف شد. پتروشیمی غدیر در لیست خرید سهامداران عمده جایگاه دوم را کسب کرد و جایگاه سوم به نام هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه ثبت شد. در مجموع دیروز بیش از ۸۰۰ میلیون تومان سهام از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهامداران حقیقی افزوده شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نزدیک به ۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۶۶ میلیارد تومان دست به دست شد. قسمت عمده‌ این نقدینگی در معاملات اسناد خزانه اسلامی به گردش درآمد. دیروز بیش از یک میلیون اوراق خزانه اسلامی با ارزشی بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان داد‌و‌ستد شد. در بازار تسهیلات مسکن نیز ۹ هزار و ۵۰۰ برگه بهادار به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. اوراق تسهیلات مسکن سررسید تیرماه ۹۷ نیز از منظر ارزش معاملات در صدر جدول این بازار قرار گرفت.