جزئیات تغییر مالکیت‌ها در هفته جاری نشان از حمایت حقوقی‌ها در بیشتر روزها دارد. به‌طوری‌که تنها در جریان معاملات روز سه‌شنبه خالص خرید مثبتی در کارنامه سهامداران خرد ثبت شد و در مابقی روزها جابه‌جایی نقدینگی در مسیر پرتفوی بازیگران حقیقی به حقوقی بود. به این ترتیب معاملات روز شنبه در حالی با کاهش ۱۴۷۵واحدی شاخص کل بورس آغاز شد که در این روز خالص خرید سهامداران عمده به ۵/ ۴۷میلیارد تومان رسید. این روند در معاملات روز یکشنبه همزمان با ریزش قابل‌توجه و کم‌سابقه ۱۶/ ۴درصدی شاخص کل بورس، به تغییر مالکیت سنگین بیش از ۵۲۶میلیارد تومانی نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی ختم شد.

اما این روند در معاملات روز دوشنبه و با کاهش سرعت افت شاخص کل بورس، خالص خرید ۱۸۸میلیارد تومانی حقوقی‌ها را به دنبال داشت. این در حالی است که روند تغییر مالکیت‌ها در معاملات روز سه‌شنبه و با رشد بیش از ۲/ ۳درصدی نماگر اصلی بازار، به زمین بازی سهامداران خرد منتقل شد. به‌طوری‌که در این روز بیش از ۱۴۶میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقیقی‌ها منتقل شد. در نهایت آخرین روز کاری هفته نیز با خالص خرید ۴۱میلیارد تومانی سهامداران عمده دنبال شد تا به این ترتیب در مجموع هفته منتهی به ۱۸مهرماه، بیش از ۶۵۷میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی بازیگران عمده بازار منتقل شود.

 نگاهی به صنایع برتر

بررسی روند صنایع مورد توجه بازیگران در هفته گذشته نشان از آن دارد که فلزات اساسی بیشترین خرید را از سوی معامله‌گران حقوقی تجربه کردند. به‌طوری‌که خالص خرید سهامداران عمده در این گروه به بیش از ۱۷۷میلیارد تومان رسید. در صدر این خریدها نیز تمایل به جمع‌آوری سهام فولاد مبارکه قرار داشت. به‌طوری‌که بیش از ۸۳میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقوقی‌های «فولاد» منتقل شد. ملی مس ایران نیز با خالص خرید ۵۲میلیارد تومانی، از دیگر نمادهای مورد توجه حقوقی‌ها در این گروه بود.پالایشی‌ها نیز در حالی تغییر مالکیت بیش از ۱۰۰میلیارد تومانی نقدینگی به پرتفوی سهامداران حقوقی‌ را در این هفته تجربه کردند که در صدر این خریدها، جمع‌آوری سهام پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز قرار داشت. به‌طوری‌که خالص خرید حقوقی‌ها در این دو نماد به ترتیب به ۶۵میلیارد تومان و ۵۳میلیارد تومان رسید.