به گزارش «دنیای اقتصاد»، کتاب معمار عمارت که تالیف آن از سوی کمیل رودی به انجام رسیده است، در راستای ارتقای دانش مالی در بستر خانواده نوشته شده است. معرفی کتاب از سوی آکادمی هوش مالی متعلق به شرکت دانش‌بنیان پارت که هدف ارتقای سطح سواد مالی در جامعه را دنبال می‌کند، انجام شد. این شرکت بر این باور است که با آگاهی دادن در زمینه دانش، مهارت و باورهای سواد مالی، اثر بسزایی در مدیریت مالی خانواده بر جای بگذارد.

مولف این کتاب معتقد است که بهره مندی مدیران خانواده از سواد مالی سبب می‌شود فرزندانی تربیت شوند که توانمندتر و مدبرتر در امور مالی ایفای نقش کنند. به گفته رودی از آنجا که رکن اساسی هر جامعه‌ای خانواده است، هر اتفاقی که در راستای آموزش و توسعه فرهنگ مالی قرار است رخ دهد، سرآغاز آن بنیان خانواده است.

آکادمی هوش مالی پارت در برنامه کاری خود انتشار کتاب‌هایی ویژه دانشجویان و مخصوص بازنشستگان در دست ویرایش و تالیف دارد. در این میان محمد صادق افراسیابی معاون محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: روز به روز نیاز به داشتن مهارت، آموزش و ابزارها در اختیار خانواده‌ها با توجه به اقبال بیشتر افراد جامعه به فضای مجازی بیش از گذشته احساس می‌شود. به ویژه که بیشتر خانواده‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به‌سر می‌برند. وی افزود: این فرصت بهترین زمان برای آموزش دادن و بهره‌گیری از زمان است و خانواده‌ها در این مقطع خاص می‌توانند به این مهم دست یابند.

افراسیابی اظهار کرد: مرکز فناوری نیز علاوه بر حمایت از محتواهای خوب و کاربردی، به دنبال جهش تولید محتوا نیز هست. وی معتقد است: با تغییر در بخش اقتصاد خرد و مدیریت مالی خانواده‌ها به‌طور حتم سمت و سوی اقتصاد کشور نیز اصلاح خواهد شد. کتاب معمار عمارت در نشستی با حضور نماینده مردم تهران، معاون امور محتوایی مرکز فناوری و رسانه‌های دیجیتال و مدیران ارشد آکادمی هوش مالی پارت در حالی مورد نقد و بررسی قرار گرفت که جملگی بر ضرورت آموزش مفاهیم مالی از داخل خانواده‌ها تاکید داشتند.