گل‌ به خودی کارگزاری‌ آگاه

رئیس مرکز مطالعات پایش محیط کسب و کار در روزهای گذشته اعلام کرد شرایط به گونه‌ای است که اگر شخصی شرایط و اهلیت تاسیس یک کارگزاری را داشته باشد نیز نمی‌تواند مجوز تاسیس کارگزاری دریافت کند از این رو وزیر اقتصاد دستور بررسی انحصار مجوز کارگزاری‌های بورس را به شورای بورس داده است. یکی از کاربران در واکنش به این خبر به اتفاقی که آخر هفته گذشته برای سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه افتاد، اشاره کرد و نوشت: اتفاقی که در مورد کارگزاری آگاه افتاد، بزرگ‌ترین گل به خودی صنعت کارگزاری بود که شاید به از بین رفتن انحصار مجوز‌ کارگزاری‌ها منجر شود.

هرکی کارگزاری بی‌اختلال می‌خواد از ایران بره

قطعی سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه همچنان سوژه داغ کاربران بورس‌باز توییتر است. یکی از این کاربران با زبان طنز صحبت‌های زینب ابوطالبی را که گفته بود «هر کس اعتقاد ندارد از ایران جمع کند و برود» یادآور شده و نوشته است: اصلا هر کی دنبال کارگزاری بدون اختلال می‌گرده پاشه از بورس ایران بره بیرون، بره اونجایی که سامانه‌هاش درست کار می‌کنن، فعلا همینه که هست!» اما یکی دیگر از کاربران این مشکل را ریشه‌یابی کرده و نوشته است: اینکه کارگزاری‌ها در یک بازه کوتاه مدت از یک شرکت بسیار کوچک تبدیل به یک هلدینگ شده‌اند با کدام هزینه بوده؟ آورده اولیه سهامداران؟ خیر از طریق همین کارمزدهای پرداختی مردم بوده آن هم در شرایط انحصاری.

کمک ویژه مالیاتی به بورس اولی‌ها

رئیس‌جمهوری دیروز در نامه‌ای به وزیر اقتصاد از موافقت رهبر انقلاب با کمک ویژه مالیاتی به شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند، خبر داد. کاربران توییتر این خبر را با عنوان «کمک ویژه مالیاتی به بورس اولی‌ها» دست‌به‌دست کردند و به استقبال آن رفتند.

 


سعید درخشانی
تحلیلگر بازار سرمایه

 

 بورس تهران یا نیویورک فرقی با هم ندارند، وقتی که بانک‌های مرکزی ولخرجی کنند هر کشوری که باشد این اتفاق در آن خواهد افتاد. رشد نسبت قیمت به درآمد در بازار هر دو کشور. البته تفاوت‌های ساختاری زیادی بین دو کشور وجود دارد.

 


بهراد ابراهیمی
مدیر معاملات کارگزاری آگاه

 

 بروز مشکل تو ساختارهای فنی که داره ۲ میلیون کاربر را پوشش میده هر چند خیلی ناراحت کننده‌س ولی گاه از کنترل ما خارجه، جا داره تشکر کنم از تمام رقبایی که از دیروز دست کمک به سمت ما دراز کردن و ابراز تاسف برای اونایی که این شرایط رو فرصت دیدن برای تخریب کارگزاری آگاه.

 


همایون دارابی
کارشناس بازار سرمایه

 

ماهیت رشد قیمت‌های اخیر به ویژه دلار به دلیل کمبود عرضه است؛ مرتبط دانستن آن با متغیرهای پولی و نرخ بهره، دادن آدرس اشتباه است. بلوکه شدن دارایی‌های ارزی در عراق و کره، کاهش صادرات غیرنفتی و افت بهای نفت بسترساز این رشد بوده و به همین خاطر بازی با نرخ بهره تاثیری نخواهد داشت.

 


کامیار فراهانی
کارشناس بازار سرمایه

 

براساس شنیده‌های من، مدیران کارگزاری آگاه، در تلاشند به هرنحوی که شده حادثه روز چهارشنبه را جبران کنند. امیدوارم آگاه این چالش را هم پشت سر بگذارد.