محمدباقر قالیباف با اشاره به موفقیت مدیریت‌های غیردولتی دراین حوزه گفت: تکمیل پالایشگاهی به این عظمت که در سال ۱۴ میلیون تن تولید اعم از گاز خانگی و نیازهای پایین‌دستی هلدینگ خلیج فارس و بقیه پتروشیمی‌ها را تامین کند، با مدیریت بخش غیردولتی موفق می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه بیدبلند خلیج فارس، گازهای آلاینده محیط‌زیست را به بزرگ‌ترین ثروت ملی تبدیل کرده است، ادامه داد: یکی از ابعاد نظارت مجلس حمایت از چنین طرح‌هایی است و مجلس جلوی کسانی که مانع چنین طرح‌هایی باشند ایستاده و مسیر پیشرفت آنها را تسهیل خواهد کرد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه بیدبلند اکنون در مرحله راه‌اندازی آزمایشی است و در آینده نزدیک افتتاح رسمی خواهد شد، پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی این پروژه در کمتر از سه سال آن هم در شرایط سخت تحریم را گامی مهم برشمرد و تاکید کرد که از آن حمایت خواهد کرد.

برای تامین سرمایه این پالایشگاه درتاریخ ۳ آذر ماه ۹۵، مجوز مبلغ ۲/ ۲ میلیارد برای استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی اخذ شد. همچنین اعتبار اسناد بخش پالایشگاه به مبلغ ۹۴۳ میلیون یورو گشایش یافت و این اعتبار از ۸ دی ماه ۹۵ فعال شد.

هدف از احداث این پالایشگاه که هلدینگ خلیج فارس سهامدار ۶۶/ ۹۹ درصدی آن است، تامین خوراک واحدهای شرکت‌های زیرمجموعه است. این پالایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی کشور افتتاح خواهد شد.