کاربران زیادی نظرات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایشان را درباره اشخاصی که شایعاتی درباره آنها در فضای مجازی ایجاد شده که ممکن است در دولت آینده حضور داشته باشند، می‌نوشتند‌ اما تمرکز بورسی‌ها به‌طور خاص روی وزیر اقتصاد آینده و سرانجام سازمان بورس بود.

آنها درباره ویژگی‌های وزیر آینده و نگاه او در چنین شرایطی به بازار سرمایه در صفحه‌هایشان می‌نوشتند که هم باید توانا باشد و هم راه سختی پیش‌روی خود دارد. در گیر‌و‌دار بحث‌ها درباره وزیر اقتصاد آینده و ویژگی‌هایش، حسین سلاح‌ورزی در صفحه شخصی خود بدون اشاره به این موضوع یا استفاده از هشتگ خاصی نوشت: «اخراج بنگاه ناکارآمد از بازار رقابت و ورشکستگی آن بخشی طبیعی از روند رشد اقتصادی است، همانطور که مرگ، بخش اجتناب‌ناپذیری از چرخه حیات است. آقایان سیاستمدار! مداخلات مستقیم و موردی برای احیای بنگاه‌های ناکارآمد به اقتصاد آسیب می‌زند. به‌جای این‌کار بر بهبود فضای کسب‌وکار متمرکز شوید.»

موضوع دیگری که دیروز ظهر و بعد از تعطیلی بازار، توجه کاربران شبکه اجتماعی توییتر و پیامرسان تلگرام را به طور ویژه‌ای به خود جلب کرده بود، نشست خبری ابراهیم رئیسی با خبرنگاران بود. جدای از موضوعاتی که او درباره آنها در صحبت‌هایش مطرح کرد و مورد توجه کلی کاربران توییتر و گروه‌های تلگرامی قرار گرفت، در گعده بورسی‌ها در توییتر، توجه‌ها وقتی بیشتر به سمت صحبت‌های رئیس دولت سیزدهم جلب شد که او درباره بورس اظهارنظر کرد. رئیسی در صحبت‌هایش بیان کرد که اعتماد مردم به بورس را با اقداماتی بر‌می‌گرداند و البته تاکید کرد که «دولت بورس را به‌عنوان قلک برای خود نخواهد دید و کسری بودجه را از این محل تامین نمی‌کند.» این صحبت‌ها در چند دقیقه اولیه مطرح‌شدنش به طور دومینو‌وار از صفحه‌های فعالان حوزه بورس در توییتر سردرآورد و خیلی‌ها با بازنشر فیلم صحبت‌های رئیسی درباره بورس فقط به بازنشر صحبت‌های مطرح شده از سمت او اکتفا می‌کردند. اما با گذشت دقایق بیشتری از بیان این صحبت‌ها از سوی رئیس دولت سیزدهم، تحلیل‌ها و نظرات کاربران پیرامون اظهارنظرهای بورسی رئیسی شروع شد. برای همین هم نوشته‌های بورسی کاربران توییتر نسبت به روز قبل با افزایش همراه بود و خیلی‌ها با استفاده از هشتگ‌های رئیسی، بازار سرمایه و بورس درباره صحبت‌های رئیس دولت جدید مطالبی را در صفحه‌هایشان منتشر می‌کردند. بر این اساس تا ساعت ۱۶ دیروز هشتگ رئیسی جزو هشتگ‌های ترند توییتر فارسی بود که بیش از ۱۲ هزار نفر با استفاده از آن مطالبی را در صفحه‌هایشان منتشر می‌کردند. بعد از آن، همچنان چند هشتگ انتخاباتی داغ بودند و در نهایت نوبت هشتگ بورس و بازار سرمایه بود که تا ساعت ۱۶ دیروز، حدود ۱۲۰۰ نفر با استفاده از آن درباره بورس می‌نوشتند که البته این هشتگ هم وقتی پراستفاده شد که رئیس دولت سیزدهم درباره بورس و بازار سرمایه صحبت کرد و توجه کاربران بورسی را به خود جلب کرد.