کاربران توییتر با بازنشر این خبر درباره این مساله می‌نوشتند که طبق پیش‌‌‌‌بینی‌‌‌‌‌هایی که در این‌خصوص و بعد از صحبت‌‌‌‌های رئیس دولت داشتند، چند نفر به‌نام اخلالگر بازار ارز دستگیر شدند و گناه وضعیت اخیر به گردن آنها می‌افتد، اما اصل مساله چیز دیگری است؛ آقای رئیسی گفته بود افزایش قیمت دلار نتیجه اقدامات این اخلالگران است. حالا که دستگیر شده‌‌‌‌اند دولت باید بگوید از کی قیمت ارز به مقطع مرداد برمی‌‌‌‌گردد؟ چرا این برخوردهای جدی در حوزه‌‌‌‌های دیگر انجام نمی‌شود؟ چرا این برخوردها تاثیری در وضعیت معیشت مردم و اوضاع اقتصادی ندارد؟ چرا برای اوضاع بورس دستوری نمی‌‌‌‌دهید؟ همچنین باور‌پذیری این اقدام در نزد مردم، سلطان‌‌‌‌سازی‌‌‌‌ها در هر حوزه‌‌‌‌ای، اقدامات تکراری و... از جمله محور‌هایی بودند که کاربران توییتر در نوشته‌‌‌‌هایشان در این‌خصوص به آن می‌‌‌‌پرداختند. در همین رابطه صادق زیباکلام، در توییتر خود نوشت: «ذوالنوری نماینده قم: نوسانات ارزی دلیل اقتصادی ندارد و کار بیگانگان است، می‌خواهند مسوولان کشور در مذاکرات دچار محاسبات اشتباه شوند. وزارت اطلاعات: ۵ اخلالگر شاخص بازار ارز دستگیر شدند. آنقدر این جملات ظرف چند دهه گذشته تکرار شده‌اند که تقریبا از حفظ شده‌ایم. یاد جمشید بسم‌الله بخیر.‌» اما هواداران دولت سیزدهم نسبت به این انتقادها سکوت نکردند. آنها به صادق زیباکلام و دیگرانی که منتقد بازداشت اخلال‌‌‌‌گران بازار ارز بودند اینطور می‌نوشتند که چرا در دولت‌‌‌‌های محبوبشان نسبت به وضعیت اقتصادی یا بالا رفتن قیمت ارز سکوت کرده بودند. قیمت ارز و وضعیتی که دارد، جزو دغدغه‌‌‌‌های هر روزه کاربران جمع توییتری اقتصادی‌‌‌‌ها و بورسی‌‌‌‌ها است؛ همایون دارابی در آخرهفته‌‌‌‌ای که گذشت در صفحه خود نوشت: « افزایش قیمت ارز میوه و نتیجه چند مشکل است که بدون حل آنها پرداختن به قیمت بی‌فایده و تکرار گذشته است. کاهش کسری‌بودجه با کاستن از هزینه‌های دولت، حذف ارز چند نرخی، رفع مشکلات صادراتی کنونی به‌ویژه در بازار روسیه، ساماندهی بازار رمزارزها، راه درمان مشکل است و کار اصولی لازم است.‌» در آخرهفته‌‌‌‌ای که گذشت، همچنین عباس عبدی، در صفحه توییتر خود نوشت: «بیایید فرض کنید که دولت هیچ‌کاری به قیمت‌گذاری خودرو نداشت. به‌نظر شما آیا خودرو از اینکه هست گران‌تر می‌‌‌‌بود؟ به نظرم به احتمال زیاد ارزان‌تر بود. احتیاط کردم قطعا نگفتم و الا نظرم قطعا است. رانت ناشی از قیمت‌گذاری کجا رفته؟ پراید سال ۹۶ حدود ۲۱ میلیون، امروز بالای ۱۷۰ میلیون.‌» این توییت با انتقاد هواداران دولت فعلی همراه شد و برخی از کاربران برای عبدی نوشتند که دولت مورد‌حمایت شما دولت به‌اصطلاح امید و اعتدال پراید را سال۹۲،  ۱۸میلیون تومان تحویل گرفت ولی در مرداد‌ماه ۱۴۰۰ آن را ۱۶۲ میلیون تومان تحویل دولت بعد داد. آنها با خرده‌گرفتن نسبت به انتقادهای این روزهای چهره‌‌‌‌های اقتصادی و سیاسی به دولت سیزدهم، بیشتر در نوشته‌‌‌‌هایشان درباره این مساله می‌‌‌‌نویسند که این افراد در دولت‌‌‌‌های یازدهم و دوازدهم در برابر مشکلات اقتصادی و تورم و اقدامات اقتصادی آن‌‌‌‌ دولت‌ها سکوت کرده بودند اما حالا که جایگاهی در دولت‌‌‌‌ ندارند، مشغول انتقاد و ایجاد فضای بی‌‌‌‌امیدی در جامعه هستند.

از دیگر موضوعاتی که در آخر هفته‌‌‌‌ای که گذشت در فضای توییتر فارسی درباره آن کم و بیش صحبت می‌شد و البته روز چهارشنبه هم در این ستون به آن پرداخته شد، موضوع مذاکرات بین‌‌‌‌المللی برجام بود. چهارشنبه برخی از کاربران در صفحه‌‌‌‌هایشان درباره راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کمپینی درخصوص تشویق دولت سیزدهم به امضای برجام صحبت می‌کردند‌ و به این موضوع می‌پرداختند که باید با ایجاد هشتگی توجه مسوولان کشور را به این موضوع جلب کرد که امروز مطالبه بسیاری از مردم امضای برجام و بهبود وضعیت اقتصادی است؛ چرا‌که از مردم درخصوص برجام رای‌‌‌‌گیری صورت نگرفته است. روز پنج‌شنبه در همین رابطه حسن سبحانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در صفحه توییتر خود بدون اشاره به موضوع خاصی نوشت: «شرایط حاکم بر کشور که محصول مشترک چندین دهه فشار مخالفان و کنش‌‌‌‌ها و واکنش‌‌‌‌های حکمرانی است، به مرحله‌‌‌‌ای رسیده است که همه‌‌‌‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم در موضوعات بسیار مهم را، طریقی هوشمندانه، مصلحت‌‌‌‌گرایانه، حافظ حیثیت‌‌‌‌ها و قانونی می‌‌‌‌نمایاند. اقتضائات مکتوم را دریابید.‌»

پیمان مولوی، فعال حوزه اقتصاد هم در توییتر خود نوشت: «برجام شده است یک بیمار روی تخت که آخر هفته‌‌‌‌ها پزشکان جلسات را در اتاق بیمار برگزار می‌کنند و بعد به سرکارهایشان باز‌می‌‌‌‌گردند.‌» کاربران عادی توییتر فارسی هم به گذر ماه‌‌‌‌ها و هفته‌‌‌‌ها که در کش و قوس امضا‌کردن یا امضا‌نکردن توافق گذشته است اشاره می‌کردند و اینطور می‌نوشتند که در این گذر روزها، هیچ برنامه و کاری را با خیال راحت و دل‌آسوده پیش نبرده‌اند چون هر لحظه با استرس و دل‌نگرانی برایشان گذشته است. در همین رابطه رضا غلامی، فعال حوزه اقتصاد در توییتر خود نوشت: «بلاتکلیفی سرمایه‌‌‌‌گذاران و فعالان اقتصادی مهم‌ترین هزینه ما از طولانی‌شدن مذاکرات است، درحالی‌که هزینه طرف مقابل برای طولانی‌شدن مذاکرات تقریبا صفر است. یعنی، منفعت ما با کوتاه‌کردن و منفعت آنها با طولانی‌کردن دوره مذاکرات حداکثری می‌شود...‌» در فضای پر از خبر توییتر فارسی، صحبت از مذاکرات هسته‌ای و پیگیری اخبار مرتبط با این موضوع در توییتر بیشتر از هر خبر دیگری به‌چشم می‌خورد. در این حال و هوا، صفحه توییتر آیت‌الله جوادی‌آملی که به بازنشر بیانات رسمی ایشان می‌‌‌‌پردازد، این توییت را منتشر کرد: «باید طوری توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از تعهد خود شانه خالی کند. اگر کشوری توانست یکطرفه از توافق خارج شود، یعنی قرارداد عوامانه نوشته شده است. مذاکره با جهان، فهم بالغ سیاسی بین‌المللی می‌خواهد.‌»