فارس- معامله عمده و ۸/۲۸‌درصدی سهام بانک پارسیان به علت رعایت ضوابط آیین‌نامه‌های بورس به روز دوشنبه هفته آینده مورخ ۲۷/۶/۸۵ موکول شد. یک مقام مسوول در گروه ایران‌خودرو، ضمن اعلام این خبر درباره دلایل تعویق زمان معامله عمده بانک پارسیان گفت: بر اساس قوانین و ضوابط بورس باید بعد از تجمیع سهام و احراز شرایط معامله‌، حداقل ۴ روز قبل از انجام معامله در نماد «ژعمده» نسبت به انتشار اطلاعیه‌ و اطلاع‌رسانی اقدام شود که این شرط در تاریخ ۱۹/۶/۸۵ رعایت نمی‌شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس و به دلیل رعایت مراحل قانونی تصمیم‌ گرفته شد که انجام معامله عمده پارسیان با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین بورس به روز دوشنبه هفته آینده موکول شود‌.

این مقام آگاه از درج آگهی فروش سهام پارسیان در روزنامه‌های اقتصادی کثیرالانتشار ظرف روزهای اخیر خبر داد و در رابطه با انجام معامله ۹۶/۲‌درصدی سهام پارسیان در روز چهارشنبه گذشته توضیح داد: در معاملات عمده بر اساس قاعده بورس باید هر شرکتی مالک حداقل یک‌درصد از سهام شرکتی بوده تا قادر به انجام معامله در نماد «ژعمده» باشد‌.

وی ادامه داد: بر‌ همین اساس روز چهارشنبه گذشته با انجام معاملاتی سهام برخی از شرکت‌های گروه ایران خودرو که دارای سهم کمتر از یک‌درصد بودند به یک‌درصد رسانده شد و از طرف‌دیگر سهام شرکت‌هایی که دارای سهام محدود و اندکی بودند، به زیرمجموعه‌های ۱۰۰‌درصدی ایران خودرو منتقل شد‌.

وی گفت: به همین دلیل روز چهارشنبه گذشته معاملاتی با قیمت ۲۰۲۱‌ریال انجام و نقل‌و‌انتقالاتی صورت گرفت.

وی افزود: درحالی که قیمت پایه سهام پارسیان در معامله عمده ۲۰۴۰‌ریال تعیین شده به دلیل این نقل‌و‌انتقال‌، قیمت سهام معامله‌شده در روز چهارشنبه گذشته ۲۰۲۱‌ریال تعیین شد.

این مقام آگاه در خاتمه تاکید کرد: تعویق زمان معامله بدون هیچ حاشیه‌ای و صرفا به علت رعایت ضوابط بورس صورت گرفته است.