بانک مرکزی ایالات‌متحده در نشست ماه ژوئیه، نرخ بهره را ۲۵ واحد دیگر افزایش داد.کارکنان فدرال‌رزرو که ارائه‌دهنده دیدگاه‌های توسعه‌یافته و مستقل خود از اقتصاد به سیاستگذاران هستند، احتمال فرو رفتن اقتصاد در مرداب رکود را در سال‌جاری کمرنگ می‌بینند. روز پنج‌شنبه شاخص‌های اصلی وال‌استریت پس از اینکه بازدهی اوراق خزانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری ۱۰‌ساله ایالات‌متحده به بالاترین میزان خود از زمان بحران مالی جهانی در سال‌۲۰۰۸ رسید، سقوط کردند و سهام مختلف در دشتی از لاله‌های سرخ به خواب عمیقی رفتند. در این بین میانگین صنعتی داوجونز در پایان روز معاملاتی پنج‌شنبه ۷۷/ ۰‌درصد کاهش یافت و در سطح ۳۴‌هزار و ۴۷۵‌واحدی بسته شد. این در حالی بود که شاخص S&P ۵۰۰ با ۷۸/ ۰‌درصد سقوط در سطح ۴هزار و ۳۷۰واحدی آرام گرفت.

در این میان شاخص نزدک نیز روز چندان جالبی را پشت‌سر نگذاشت؛ به این‌صورت که Nasdaq Composite متمرکز بر بخش فناوری نزول شدید را به‌ثبت رساند و چهارمین روز معاملاتی را با ۱۷/ ۱‌درصد کاهش به پایان رساند. آتش‌‌‌‌‌‌‌‌‌سوزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر مائوئی صنایع برق هاوایی را با انتقادات فزاینده‌ای مواجه کرده است، از همین‌رو سهام این شرکت روز پنج‌شنبه ۳۴/ ۱۵‌درصد قرمزپوش بود. در پایان در بازار فرانکفورت، DAX ۷۱/ ۰درصد سرخ‌پوش شد و به پایین‌ترین سطح یک ماهه رسید، درحالی‌که شاخصMDAX، یک‌درصد از پیشرفت روزهای گذشته را از دست داد.

سرمایه‌گذاران آسیایی روز پنج‌شنبه با نگرانی در مورد اقتصاد متزلزل چین و افزایش بیشتر نرخ بهره ایالات‌متحده حال و هوای مطلوبی را تجربه نکردند. سهام در سرتاسر قاره آسیا به پایین‌تر سطح ۹ماهه خود سقوط کرد.

روز پنج‌شنبه شاخص ترکیبی شانگهای ۴۳/ ۰‌درصد افزایش یافت و به قله ۳هزار و ۱۶۳واحدی رسید، با این‌وجود شاخص ترکیبی Shenzhen با ۸۵/ ۰‌درصد رشد به یک‌هزار و ۹۸۴‌واحدی نزدیک شد. در این بین شاخص املاک هانگ‌سنگ ۷۵/ ۱‌درصد به عقب رانده شد. شاخص اصلی هانگ‌سنگ نیز ۰۲/ ۰‌درصد کاهش یافت و به پیشواز ارتفاع ۱۸‌هزار و ۳۲۶‌واحدی رفت.

در سراسر دریای چین شرقی، میانگین سهم Nikkei ژاپن کمی بالاتر از پایین‌ترین حد خود در ۳۰ ماه گذشته ظاهر شد، چراکه نگرانی‌ها در مورد بحران بدهی چین و دور دیگری از افزایش نرخ‌ها توسط فدرال‌رزرو روح سرمایه‌گذاران را آزرده ساخته است، به‌طوری‌که روز پنج‌شنبه شاخص Nikkei ژاپن حدود ۵/ ۱‌درصد افت ارتفاع داشت و به محدوده ۳۱هزار و ۳۰۹‌واحدی رسید.

همچنین شاخص Topix گسترده‌تر به‌طور مشابه با ۳۴/ ۰‌درصد کاهش به دره ۲هزار و ۲۵۳‌واحدی سقوط کرد. بازدهی شاخص ۱۰‌ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز پنج‌شنبه به بالاترین میزان خود از ماه اکتبر رسیده است.

معاملات آتی سهام ایالات‌متحده آمریکا روز جمعه شرایط نسبتا متعادلی را به نمایش گذاشت. در این میان معاملات آتی میانگین صنعتی داوجونز ۱۳۱ واحد معادل با ۳/ ۰‌درصد سرخ‌فام بود. معاملات آتی S&P ۵۰۰ نیزکاهش ۵/ ۰‌درصدی داشت. اداره آمار دولت تایوان روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد وابسته به صادرات تایوان با کندترین سرعت ممکن در هشت سال‌گذشته در سال‌جاری رشد می‌کند، چراکه به‌نظر می‌رسد تقاضا برای محصولات فناوری این کشور در بحبوحه مشکلات اقتصادی جهانی با کاهش چشمگیری مواجه شده‌است.

به این‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی این جزیره صنعتی در سال‌۲۰۲۳ نسبت به سال‌گذشته ۶۱/ ۱‌درصد افزایش یابد. رشد حدود ۶/ ۱‌درصدی کمترین میزان از رشد ۴۷/ ۱‌درصدی در سال‌۲۰۱۵ است.  تایوان که محل استقرار شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قراردادی جهان TSMC است، شاهد کاهش صادرات خود درمیان افزایش نرخ بهره در سراسر جهان در واکنش به افزایش تورم و تنش‌های تجاری فزاینده آمریکا و چین بوده‌است.

موسسه رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی فیچ روز جمعه پیش‌بینی کرد اقتصاد تایوان در سال‌آینده با رشد ۸/ ۲‌درصدی روبه‌رو خواهد بود، بااین‌حال این موسسه در گزارش خود خاطرنشان کرد؛ این جزیره همچنان در‌برابر رکود شدید آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر باقی خواهد ماند، پس از آنکه ایالات‌متحده موافقت کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار ایالات‌متحده (SEC) را برای درخواست تجدیدنظر در مورد حکم مساعد اخیر برای آزمایشگاه‌های ریپل در مورد خرده‌فروشی توکن XRPاعطا کرد، XRP ریزش نه‌چندان مطلوبی را تجربه کرد. در همین حال روز جمعه شاخص Forkast ۵۰۰ NFT کاهش یافت. شاخص اصلی Forkast ۵۰۰ NFT در ۲۴ ساعت گذشته نوسان محدود رو به پایینی داشت.

در دنیای ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین برترین ارز روز جمعه، به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید. چنین به نظر می‌رسد که موجی از ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک بازارهای جهانی را فراگرفته‌است.

در روز پنجشنبه، بیت‌کوین در بزرگ‌ترین افت یک‌روزه خود از نوامبر ۲۰۲۲، حدود ۲/ ۷‌درصد ریزش کرد. در ساعات معاملات آسیایی در روز جمعه نیز پادشاه رمزارزها به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در ۲۶‌هزار دلار افت داشت.