با توجه به اینکه گزارش‌های ۹ماهه منتشر می‌شوند، اغلب سهامداران توجه خاصی به کدال و گزارش‌های مربوطه دارند تا بتوانند شرکت‌ها را از منظر سودسازی و عملکرد ۹ماهه بررسی کنند و معاملاتی را بر مبنای گزارش‌های کدال انجام دهند و با توجه به اینکه گزارش‌های ۶ماهه سال‌جاری گزارش‌های مطلوبی بودند و به ارزندگی و جذابیت بازار بیش از هر زمان دیگری افزودند، به نظر می‌رسد گزارش‌های ۹ماهه نیز بتوانند چنین اثری را بر بازار بگذارند. از طرفی رشد نرخ دلار نیما می‌تواند برای بازار سرمایه و شرکت‌های صادرات‌محور با افزایش نرخ فروش و سود‌سازی شرکت‌ها همراه شود. انتظار می‌رود لایحه بودجه سال آینده نیز که در هفته‌های اخیر پرسر و صدا بوده و کلیات آن هم به تصویب رسید تهدیدی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایجاد نکند.  به‌علاوه با توجه به اینکه فدرال‌رزرو در نظر دارد سیاست‌های انبساطی را در روند کار خود قرار دهد، این مهم به افزایش قیمت و روند کامودیتی‌ها منجر خواهد شد و چون بازار سرمایه از صنایع کامودیتی‌محور نیز برخوردار است می‌توان تاثیر مناسبی بر نمادهای مرتبط با آینده بهتر متصور بود.

از دیگر موضوعات مهم هفته گذشته می‌توان به دعوت وزیر اقتصاد از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جهت هم‌اندیشی برای تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و هلدینگ‌ها و تسریع این روند اشاره کرد. همچنین نکته مهم اینکه افزایش ارزش این نوع سرمایه‌گذاری‌ها طبق شرایطی از شمول مالیات خارج می‌شوند که باعث کاهش ابهامات و افزایش اثربخشی این تصمیم خواهد شد.  با فرارسیدن فصل زمستان نرخ تسعیر ارز از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد. در صورتی که سیاست جدید و شوک‌آوری به بازار مخابره نشود، می‌توان چشم‌انداز مثبتی را برای صنایع تحت‌تاثیر در نظر داشت. با توجه به تعهد صندوق توسعه ملی برای ورود منابع به بازار سرمایه تا پایان سال‌جاری بازار پتانسیل بالایی جهت رشد ادامه‌دار دارد.

از طرفی صحبت‌هایی در خصوص نرخ‌گذاری خودروها توسط هیات‌مدیره خودروسازان صورت گرفته که می‌تواند محرک خوبی برای این گروه از بازار باشد.

قوانین مالیاتی برای معاملات بازارهای موازی همچون طلا که اخیرا نیز مجدد مطرح شده می‌تواند جذابیت بازار سرمایه را نسبت به بازار‌های دیگر برای ورود سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در این بازار بالا ببرد.

در مجموع با توجه به رکود عمیق در بازارهای موازی، بازار سرمایه در مقطع کنونی وضعیت مناسبی دارد و با توجه به تزریق خبرهای مساعد به بازار به احتمال افزایش تزریق این اخبار در روزهای آینده، درصورت نبود اخبار منفی تاثیر‌گذار برای بازار، احتمال می‌رود روند صعودی بازار تا پایان سال حفظ شود. البته باید توجه داشت که در روند‌های صعودی کسب بازده توسط نوسان‌گیران به دلیل نقدشوندگی بالای بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی و همچنین تثبیت نقاط شاخصی، امری طبیعی خواهد بود و باید به روند کلی اهمیت دهیم.