سنا- هیات پذیرش اوراق بهادار با پذیرش بانک تجارت و پالایشگاه نفت تبریز در بورس و نیز انتقال پالایشگاه نفت اصفهان از تابلوی فرعی به تابلوی اصلی موافقت کرد.

به گزارش شرکت اطلاع‌رسانی بورس تهران، این هیات در جلسه روز شنبه خود درخواست پذیرش بانک تجارت به همراه پیش‌نویس امیدنامه آن را بررسی و در نهایت با پذیرش این بانک در تابلوی اصلی بازار اول به شرط ارائه تعهدات لازم از سوی شرکت و سهامدار عمده (دولت)، تکمیل فرآیند آماده‌سازی و ارائه اطلاعات تکمیلی موافقت کرد. همچنین در این جلسه درخواست پذیرش سهام شرکت پالایش نفت تبریز به همراه پیش‌نویس امید نامه این شرکت را بررسی و در نهایت با پذیرش آن در تابلوی اصلی بازار اول بورس به شرط ارائه تعهدات لازم از سوی شرکت و سهامدار عمده، تکمیل فرآیند آمایش و ارائه اطلاعات تکمیلی موافقت شد.

بر اساس این گزارش، از آنجا که مدل کسب و کار شرکت از حق‌العمل کاری به مدلی مشابه دیگر پالایشگاه‌های دنیا تغییر یافته، بنابراین سودآوری و روند سودآوری از سال ۱۳۸۶ به نسبت گذشته تفاوت کرده است.

یادآور می‌شود این شرکت از سال ۱۳۸۶ مواد اولیه خود را با تخفیفی که دولت تعیین کرده است، به قیمت «فوب» خلیج ‌فارس خریداری می‌کند و فرآورده‌‍‌هایش را به قیمت‌های بازار به فروش می‌رساند.

همچنین با توجه به افزایش چشمگیر قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۸۶ این امکان وجود دارد که اطلاعات واقعی شرکت تفاوت چشمگیری نسبت به اطلاعات پیش‌بینی شده سال ۱۳۸۶ داشته باشند.

انتقال از فرعی به اصلی

همچنین در این جلسه، هیات پذیرش با توجه به گزارش بورس اوراق بهادار تهران موافقت کرد شرکت پالایش نفت اصفهان از تابلوی

فرعی به تابلوی اصلی بازار اول منتقل شود.

یادآور می‌شود، هیات پذیریش در ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ با پذیرش پالایش نفت اصفهان به تابلوی فرعی بازار اول موافقت کرده بود.