ایسنا- شرکت گاز باید به صورت چند هلدینگ واگذار شود. دکتر علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس، ایجاد هلدینگ برای واگذاری شرکت‌های گاز استانی را مد نظر قرار داد و افزود: پیشنهاد شده این شرکت‌ها را به صورت مناطق پنج‌گانه سازمان‌دهی کرده و سپس به واگذاری آن‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به‌ مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص ادغام و تحصیل شرکت‌های قابل واگذاری دولتی به صورت هلدینگ توضیح داد: در گذشته بیشتر روی ادغام تاکید می‌شد، اما با توجه به شرایط جدید، دولت می‌تواند سهام چند شرکت قابل واگذاری (تحصیل شونده) را بدون محو شخصیت حقوقی، هر کدام را به یک شرکت قابل واگذاری دیگر (تحصیل‌کننده) منتقل کرده و آن را واگذار کند.

رحمانی خرد کردن شرکت‌ها را موجب ایجاد مشکل در آینده دانست و ادامه داد: این نگرانی در قالب شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد، به عنوان مثال در لهستان شرکت‌ها را خرد کرده و۱۲۰۰ شرکت را خصوصی کردند در سال ۲۰۰۸، از آن ۱۲۰۰ شرکت، ۱۱۰۰ شرکت از بورس اخراج شد و بیش از۵۰‌درصد ورشکست شدند زیرا یک‌سری ملاحظات انجام نشده بود و مردم(سهامداران) دچار ضرر و زیان زیادی شدند. بنابراین معتقدم هر چه قدر اندازه شرکت بزرگتر باشد، ریسک کاهش پیدا می‌کند زیرا تنوع کار به کاهش ریسک کمک خواهد کرد.