عرضه دو بلوک «خاهن» و «آکنتور» در بورس

گروه بورس- دو عرضه بلوکی چهارشنبه آینده در معاملات بورس و اوراق‌بهادار صورت خواهد گرفت. در این روز سرمایه‌گذاری بوعلی ۲/۱۰درصد سهام آهنگری تراکتورسازی را برای فروش، عرضه خواهد کرد.

همچنین عرضه ۱/۲۲درصد کنتورسازی نیز از سوی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در معاملات روز چهارشنبه آینده انجام خواهد شد.

خروج «وبوعلی» از آهنگری تراکتورسازی

بر این اساس، سرمایه‌گذاری بوعلی با فروش بلوک ۲/۱۰‌درصدی آهنگری تراکتورسازی از این شرکت ۴/۶میلیارد تومانی خارج می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در حالی در شرکت های گوناگون بورسی و غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده که با عرضه و فروش بلوک ۲۶/۱۰‌درصدی آهنگری تراکتورسازی قصد خروج از این شرکت ۴/۶ میلیارد تومانی را دارد. بر این اساس، سرمایه‌گذاری بوعلی روز چهارشنبه آینده ۶میلیون و ۵۶۶هزار و ۴۷۸ سهم آهنگری تراکتورسازی ایران را به فروش خواهد گذاشت.

قیمت پایه هر سهم ۲۷۰تومان و به صورت یکجا و نقد تعیین شده و این عرضه عمده به وسیله کارگزاری مهرآفرین در بازار دوم انجام خواهد شد.

بلوک۲۱۰تومانی کنتورسازی راهی میز فروش می‌شود

این در حالی است که سرمایه‌گذاری صنعت و معدن بلوک ۱۲/۲۲‌درصدی کنتورسازی را به قیمت پایه هر سهم ۲۱۰ تومان روز چهارشنبه آینده راهی میز فروش می‌کند. به گزارش فارس، شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در نظر دارد بلوک ۱۲/۲۲‌درصدی کنتورسازی را به صورت یکجا و نقد یا ۲۰‌درصد و ۸۰‌درصد اقساط در بازار دوم به فروش برساند.

بر این اساس، این شرکت سرمایه‌گذاری روز چهارشنبه آینده اقدام به عرضه ۲۳‌میلیون و ۲۲۳‌هزار و ۸۰۸ سهم کنتورسازی به قیمت پایه هر سهم ۲۱۰ تومان خواهد کرد.

این عرضه توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن انجام خواهد شد و کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۳‌درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق‌بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند، ابتدا کلیه کارمزدهای معامله از محل وجه واریزی یا ضمانت‌نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد و کارمزد کارگزار فروشنده به عهده فروشنده خواهد بود. کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت‌نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند، رسما ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله به حساب اشخاص مربوط و مازاد آن تا سقف ۳‌درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب فروشنده هستند.

مهلت پرداخت حصه نقدی فروش سهام حداکثر ۹ روز کاری تعیین شده است.