واحد مرکزی خبر - خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در خصوص چشم‌انداز اقدامات اقتصادی اتخاذ شده در سراسر جهان برای مقابله با بحران مالی، موجب شد شاخص سهام بازار بورس ژاپن در معاملات روز جمعه افزایش یابد. شاخص سهام نیکی در پایان معاملات روز جمعه بورس توکیو، صد و سی و هشت ممیز هشتاد و هشت واحد یا یک ممیز شصت و شش درصد افزایش یافت و به هشت هزار و پانصد و دوازده ممیز بیست و هفت واحد رسید. شاخص سهام توپیکس نیز در پایان معاملات امروز پنج ممیز هفتاد و نه واحد یا هفت دهم درصد افزایش یافت و به هشتصد و سی‌وچهار ممیز هشتاد و دو واحد رسید. در کل هفته، شاخص سهام نیکی هفت و شش دهم درصد و ارزش سهام توپیکس نیز چهار درصد افزایش یافته بودند. همچنین ارزش سهام روز جمعه در بازار بورس هنگ‌کنگ افزایش و در بازار بورس شانگهای کاهش یافت.

شاخص هانگ سنگ در بورس هنگ‌کنگ، سیصد و سی و شش ممیز هجده واحد معادل دو و چهل و هشت صدم درصد افزایش یافت و به سیزده هزار و هشتصد و هشتاد و هشت ممیز بیست و چهار واحد رسید، اما بورس شانگهای روز جمعه با کاهش چهل و شش و هفتاد و یک واحد معادل دو و چهل و چهار به کار خود پایان داد و به یک هزار و هشتصد و هفتاد و یک ممیز شانزده واحد رسید.

از طرفی یک روز پس از آنکه بازار بورس بمبئی به علت حملات در مرکز مالی هند تعطیل شد، شاخص سهام بازار بورس هند در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت.

شاخص سهام سنسکس در معاملات امروز بازار بورس بمبئی، بیست و دو ممیز نود واحد معادل حدود سه دهم درصد افزایش یافت و به نه هزار و چهل و نه ممیز شصت و دو واحد رسید.