موج - مدیر‌عامل شرکت بورس‌‌، عصر دو روز گذشته برنامه و عملکرد شرکت بورس را برای سازمان بورس تشریح کرد.

حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس، گفت: در این جلسه، به مساله نقدشوندگی بازار پرداخته و مطالعات انجام شده درشرکت بورس ارائه شد.

وی ادامه داد: مطالعات صورت گرفته در مساله نقدشوندگی بازار درحالی در این نشست بیان شد که هنوز در هیات‌‌مدیره شرکت بورس ارائه نشده است.

وی همچنین از راه‌اندازی اوراق آتی سهام و دستورالعمل‏های سامانه معاملاتی آن خبر داد و اختیار خرید و فروش سهام و آپشن‏های آن، جذب ناشران در بورس، بازاریابی در ورود شرکت‏های جدید به بورس با فعالیت و همکاری سایر نهادهای مالی را از جمله مسائلی عنوان کرد که در این جلسه مطرح شد.

قالیباف اصل اضافه کرد: در این نشست در خصوص ورود شرکت‏های جدید به سه شرکت بیمه‏ای، چند شرکت سرمایه‌‌گذاری استانی، حفاری شمال اشاره شد.

وی با بیان تشکیل کمیته‏ای در معاونت ناشران شرکت بورس و کمیته صنعت گفت: شرکت‏هایی که از نوسان شدید قیمتی و عدم شفافیت اطلاعاتی برخوردارند، در این کمیته مورد بررسی قرار می‏گیرند.

نظارت سازمان بر شرکت‌‌های تابعه

همچنین سازمان بورس در حرکتی جدید به صورت ماهانه به نظارت در شرکت‌‌های تابعه خود می‌‌‌پردازد.

سازمان بورس و اوراق بهادار در شرکت‌‌هایی که عضو هیات مدیره دارد، در شرکت بورس گردهم آورد تا به بهانه ارایه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌‌های شرکت بورس اوراق بهادار به مساله نظارتی خود در شرکت‌‌های زیر مجموعه خود بپردازد.

در این نشست اعضای هیات مدیره سازمان بورس، شرکت‌‌های بورس اوراق بهادار، بورس کالا، سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، فناوری اطلاعات، کانون‌‌های کارگزاران و نهادهای مالی و سرمایه گذاری، شرکت‌‌های تامین سرمایه امین و نوین حضور داشتند.