گروه بورس- در دومین روز رقابت برای خرید بلوک ذوب آهن قیمت هر سهم آن تا سطح 4 هزار و 982 ریال رسید و ادامه رقابت برای خرید این بلوک به امروز موکول شد.

به گزارش خبرنگار ما، معاملات بازار دیروز فرابورس در حالی در فضایی همچنان منفی ادامه داشت که رقابت برای بلوک ذوب‌آهن در کانون توجه معامله‌گران بود. تعداد سهام مورد عرضه ۱/۴ میلیارد سهم معادل ۵۳ درصد از سهام شرکت ذوب آهن اصفهان است که به صورت یکجا و با شرایط نقد یا ۲۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۵ ساله است.
در همین حال بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ذوب‌آهن اصفهان در بازار دوم با جابه‌جایی 28 میلیون و 973 هزار سهم و با نرخ 2 هزار و 267 ریال داشت. کمترین حجم معاملات را هم افرانت در بازار اول فرابورس با جابه‌جا‌یی 2 هزار و 455 سهم و با قیمت پایانی 8 هزار و 707 ریال کسب کرد.
از سوی دیگر بیمه دی و زغال‌سنگ شمال شرق شاهرود تنها نمادهایی بودند که در بازار دیروز با صف خرید به معاملات خود ادامه دادند. به این ترتیب بیشترین افزایش قیمت را بیمه دی در بازار دوم با افزایش قیمت ۹/۴ درصدی و با قیمت پایانی ۳ هزار و ۲۳ ریال در سیستم معاملاتی دیروز ثبت کرد. بیشترین کاهش قیمت را هم عمران و توسعه شاهد در بازار دوم با کاهش قیمت ۹/۴ درصدی و قیمت ۲ هزار و ۷۹۸ ریال از آن خود کرد. همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره ماهان با جابه‌جا‌یی ۱۴۲ هزار و ۵۱۰ برگه داشت.
افزون بر این، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و همچنان در مرز 59 هزار تومان مبادله شد. ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران هم با جابه‌جا‌یی 441 میلیون اوراق بهادار به 790 میلیارد ریال رسید که 390 میلیون آن به دادوستد حق‌تقدم بانک حکمت ایرانیان در بازار پایه اختصاص داشت.
در پایان معاملات دیروز نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در روز ۱۵ مهرماه، متوقف شد. لازم به ذکر است که با موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس، صنایع بسته‌بندی ایران از تاریخ ۱۰ مهرماه در فهرست نرخ‌های بازار پایه به عنوان نودودومین نماد معاملاتی درج می‌شود.