گروه بورس - شرکت سیمان هگمتان در نظر دارد مبلغ ۱۳۷میلیارد و ۱۹۶میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۱۶ریال) را برای تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. مطابق گزارش اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، «سهگمتان» توانسته است طی شش ماه ابتدای سال جاری،‌ ۴۳درصد از پیش‌بینی درآمد خود را محقق کند. رقم پیش‌بینی شرکت برای سال‌مالی منتهی به اسفندماه ۸۶، ۲۹۳ریال است که ۱۲۶ریال آن طی مدت یادشده، پوشش یافته است.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به اسفند ۸۶، در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۷درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۱۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است طرح احداث خط دوم کارخانه با ظرفیت تولید ۳هزار و ۴۰۰تن کلینکر را در روز با برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز به مبلغ یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریال در دستور کار دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ یک هزار و ۲۴۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده که با توجه به پیشرفته ۸۴درصدی مراحل اجرایی این طرح، تاریخ بهره‌برداری از آن فروردین‌ماه ۸۷ اعلام شده است. شایان ذکر است، شرکت درخصوص طرح مذکور اعلام کرده است: «راه‌اندازی خط جدید، حجم تولید و فروش سیمان در سال ۱۳۸۷ طبق پیش‌بینی به‌عمل آمده با ۷۵درصد ظرفیت اسمی، به مقدار ۷۹۵هزار و ۶۰۰تن و در سال ۱۳۸۸ با ۱۰۰درصد ظرفیت به مقدار یک میلیون و ۶۰هزار و ۸۰۰تن افزایش خواهد یافت و تاثیرات این افزایش در سودآوری هر سهم در سال ۱۳۸۷ با سرمایه ۴۳۲میلیون و ۹۰۰هزار سهم، معادل ۱۷۹ریال و در سال ۱۳۸۸ با همان سرمایه، معادل ۳۵۴ریال پیش‌بینی می‌شود.»

شرکت اعلام کرده است: خالص درآمدها (هزینه‌)های متفرقه، شامل زیان تسعیر ارز اصل تسهیلات دریافتی از صندوق ذخیره ارزی، جهت پروژه خط دوم کارخانه است.

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت در ۱۶ آبان‌ماه ۸۶ برگزار شد و افزایش سرمایه از مبلغ ۳۳۳میلیارد ریال به مبلغ ۴۳۲میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال (معادل ۳۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را تصویب کرد.