گروه بورس- فروسیلیس اعلام کرد در نظر دارد، سرمایه خود را از مبلغ ۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰میلیارد‌ریال معادل ۲۰۰درصد از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «فروس» درآمد هر سهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۱۲ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان تابستان توانست با تحقق ۶۵ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۶درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد. پیش‌بینی عملکرد فروسیلیس ایران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۳درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را مبلغ ۴۲۵ریال اعلام کرده است که به‌رغم عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سالانه، جزئیات آن تغییر کرده است که شرکت دلایل آن را کاهش تولید و فروش ناشی از تعمیرات اساسی و توقفات تولید در سه ماه دوم سال مالی به دلیل سوختن ترانس کوره و حذف فروش صادراتی به دلیل انعقاد قرارداد فروش داخلی اعلام کرده است.

همچنین هیات‌مدیره در نظر دارد ۱۰درصد از سود دوره را پس از کسر کسورات قانونی جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

مطابق اطلاعات دریافتی، پروژه‌های در دست اجرای شرکت شامل پروژه تولید ذغال چار (فاز اول) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۲۰۷۷۵میلیون ریال و با ۹۰درصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد و پیش‌بینی شده است که در آذر ماه ۱۳۸۶ به بهره‌برداری برسد.