گروه بورس- رییس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: خصوصی‌سازی در ایران بهترین نوع خصوصی‌سازی در دنیا است.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه افزود: خصوصی‌سازی در کشور ما بسیار سالم و به اهل آن واگذار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا حیدری کردزنگنه امروز در جمع خبرنگاران افزایش ثروت ملی با هدف افزایش تولید ملی و توسعه عدالت اجتماعی و کاهش فقر را از اهداف خصوصی‌سازی در کشور بیان کرد و افزود: دولت با افزایش درآمدهای غیرنفتی می‌تواند در توسعه مناطق محروم فعالیت کند. وی با اشاره به بهره‌وری پایین اقتصادی در کشور تصریح کرد: بهره‌وری اقتصادی در برنامه اول، دوم و سوم صفر بود و در برنامه چهارم توسعه وضعیتی مناسب ندارد. کردزنگنه تاکید کرد: در کشوری که اقتصاد آن بهره‌وری نداشته باشد اقتصاد خوبی نیست.

مدیرعامل خصوصی‌سازی کشور تاکید کرد: هر کجا بخش‌خصوصی وارد شده و امور به دست مردم واگذار شده بهره‌وری خوبی داشته‌ایم و دستاورد بزرگی به امر مملکت داشته است.

وی فاصله ۱۷ برابری درآمدهای پایین و بالای مردم را مناسب یک کشور اسلامی ندانست و اظهار داشت: عدالت اجتماعی با توزیع ثروت و دادن امور به دست مردم تحقق می‌یابد.

کردزنگنه خاطرنشان کرد: خلاقیت در اقتصاد ما پایین است که ریشه آن اقتصاد دولتی است و برای از بین بردن این امر باید امور به بخش خصوصی که دارای خلاقیت است و می‌تواند در توسعه کشور نقش آفرینی کند واگذار شود.

کردزنگنه تصریح کرد: تا یک سال آینده ۴۲میلیون نفر در کشور که بالای ۶۰درصد جمعیت کشور است سهامدار می‌شوند.

وی ادامه داد: خصوصی‌سازی در کشور ما نه تنها خصوصی سازی نیست، بلکه بهترین خصوصی‌سازی در دنیاست و یکی از کشورهای در صدر جدول واگذاری‌های بخش دولتی به خصوصی هستیم.

کردزنگنه ادامه داد: سال ۲۰۰۷ فرانسه بیشترین خصوصی‌سازی را داشت و در کشور ۱۲۰هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان واگذار داشتیم و تا پایان سال، ۳هزار و ۵۰۰‌میلیارد‌تومان دیگر از سهم دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شود و امسال شاید یکی از کشورهای اول تا سوم در واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی باشیم. وی تاکید کرد: خصوصی‌سازی در کشور ما بسیار سالم و به اهل آن واگذار می‌شود.